اتهام بغی؛ تایید حکم اعدام یوسف احمدی در دیوان عالی کشور

حکم اعدام یوسف احمدی، زندانی سیاسی در زندان سنندج، توسط شعبه ٣٩ دیوان عالی کشور تایید شد. وی اواسط امسال توسط شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج از بابت اتهام “بغی” به اعدام محکوم شد.

IMG 3856

به گزارش کولبرنیوز، حکم اعدام یوسف احمدی، زندانی سیاسی در زندان سنندج، توسط شعبه ٣٩ دیوان عالی کشور تایید شد. وی اواسط امسال توسط شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج از بابت اتهام “بغی” به اعدام محکوم شد. بر اساس این گزارش، شعبه سی و نهم عالی‌ترین مرجع قضایی کشور حکم اعدام آقای احمدی را تایید و این رای را اخیراً به وی ابلاغ کرده است.

یوسف احمدی در شهریورماه ١۴٠٢، توسط شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی به اتهام “بغی” به اعدام محکوم شد.

محمد کریمی، باسط کریمی و محمد فیضی، دیگر متهمان این پرونده نیز از بابت اتهام معاونت در بغی به ترتیب به بیست و پنج سال حبس، بیست سال حبس و بیست سال حبس محکوم شدند. مصادیق اتهامی این چهار شهروند همکاری با یکی از احزاب اپوزیسیون کوردستان عنوان شده است. حکم صادره به وکیل و نزدیکان آن‌ها نیز ابلاغ شده است.

آخرین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات یوسف احمدی به همراه سه متهم دیگر پرونده در تاریخ پنجم شهریورماه ١۴٠٢، در شعبه مذکور برگزار شده بود.

این افراد اوایل اردیبهشت‌ ماه ١٣٩٩، توسط نیروهای امنیتی به ظن  «همکاری با یکی از احزاب اپوزیسیون کردستان» بازداشت شدند. آن‌ها پس از اتمام مراحل بازجویی در یکی از بازداشتگاه‌‌های امنیتی سنندج به زندان این شهر منتقل شدند.

کماکان از جزییات پرونده، مصادیق اتهامی و همین‌طور کیفیت دادرسی این افراد اطلاعی در دست نیست.

کولبرنیوز

Next Post

٧٣ روز بازداشت «عثمان اسماعیلی» در شرایط وخیم جسمانی

پ ژانویه 25 , 2024
«عثمان اسماعیلی» فعال کارگری اهل سقز، در حالی ٧٣ روز از حکم حکم‌ ١۶ ماه حبس تعزیری‌ خود را سپری کرد که در شرایط وخیم جسمانی قرار دارد. به‌گزارش کولبرنیوز «عثمان اسماعیلی» در حالی در زندان سقز حکم خود را سپری می‌کند که وی مبتلا به بیماری فتق اینگوینال است […]
عثمان اسماعیلی در شرایط وخیم جسمانی

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی