جانباختن کودک سوختبری که در پی تیراندازی نیروهای نظامی زخمی شده بود

کودک سوختبری که پیش‌تر در پی تیراندازی نیروهای نظامی در منطقه کله‌گان از توابع شهرستان سراوان مجروح شده بود، در پی شدت جراحات وارده جان باخت.

photo 2024 07 26 22 26 01

به گزارش کولبرنیوز، یک کودک سوختبر در پی شدت جراحات وارده جان باخت. هویت این کودک سوختبر، عمران بلوچ‌‌زهی، ۱۴ ساله، فرزند اشرف و ساکن روستای مودگلی واقع در بخش بم‌پشت از توابع شهرستان سراوان می‌باشد.
به نقل از یک منبع مطلع: روز شنبه سی‌ام تیرماه ۱۴۰۳، نیروهای نظامی بدون ایست و هشدار قبلی خودرو این سوختبر که به همراه برادر و پسرعمویش بوده، مورد هدف تیراندازی قرار دادند. پس از این اقدام عمران از ناحیه کمر و برادرش رحمان بلوچ‌‌زهی، ۱۶ ساله از ناحیه شکم و پسر عمویش باسط بلوچ‌‌زهی، ۱۵ ساله، فرزند غوث‌بخش مجروح شدند و جهت درمان به بیمارستان رازی سراوان منتقل شده بودند.
بر اساس این گزارش، عمران که به شدت مجروح شده بود از بیمارستان رازی سراوان به بیمارستانی در کرمان منتقل شد. وی امروز جمعه پنجم مردادماه، بر اثر شدت جراحات وارده در این بیمارستان جان خود را از دست داد.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آورده‌اند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در در ۶ ماه نخست سال ٢٠٢۴ میلادی، دستکم ١٣٣ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ٨٠ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ٩ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

نوسود؛ کشته شدن یک کولبر دیگر به دست نیروهای نظامی 

ش جولای 27 , 2024
ناظم صفری کولبر اهل شهرستان سروآباد با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود کشته شد. به گزارش کولبرنیوز روز شنبه ششم مردادماه ۱۴۰۳، نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی “دزآور” نوسود یک کولبر را با تیراندازی مستقیم کشتند. هویت این کولبر “ناظم صفری” حدوداً ۲۵ ساله و اهل روستای نوین از […]
2024 07 27 10.56.50

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی