ایرانشهر؛ کشته و زخمی شدن سه شهروند در پی و تعقیب و گریز نیروهای نظامی

سه شهروند از جمله دو سوختبر بلوچ در پی تعقیب و گریز توسط نیروهای نظامی و واژگونی خودرو در شهرستان ایرانشهر کشته و زخمی شدند.

photo 2024 07 21 11 11 52

به گزارش کولبرنیوز شنبه ۳۰ تیرماه ۱۴۰۳، در پی تعقیب و گریز یک خودرو تویوتا وانت سوختبر توسط نیروهای نظامی در روستای محمدان واقع در شهرستان ایرانشهر منجر به واژگونی و حریق خودرو شده، دو سرنشین خودرو سوختبر جان خود را از دست داده و یک عابر پیاده دچار سوختگی شده است.
هویت دو سوختبر جانباخته، «خالد دهانی (دامنی)» ۳۰ ساله فرزند احمد متاهل و داری دو فرزند، و «احمد دهانی(دامنی)» ۱۸ ساله فرزند امان‌الله، مجرد، اهل و ساکن روستای دوراهی سد از توابع شهرستان ایرانشهر می‌باشد. از هویت عابر پیاده مجروح شده تا لحظه تنظیم گزارش اطلاعی در دسترس نمی‌باشد.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آورده‌اند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در در ۶ ماه نخست سال ٢٠٢۴ میلادی، دستکم ١٣٣ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ٨٠ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ٩ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

اعزام تیم حرفه‌ای شکنجه و بازجویی از تهران به زندان رشت برای مجبور کردن شریفه محمدی به اقرار علیه خودش!

ی جولای 21 , 2024
هشدار: جان و امنیت شریفه به طور جدی در خطر است! در روزهای گذشته یک تیم مرکب از سه بازجو و مقامات ارشد وزارت اطلاعات از تهران به رشت اعزام شده‌اند و به زندان لاکان رفته و برای ساعت‌ها شریفه محمدی را تحت شکنجه روحی، بازجویی، تهدید و تحقیر قرار […]
photo 2024 07 21 11 26 46

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی