‍ ‍ گزارشی از انجمن کارگران ساختمانی کامیاران

“فشار هر روزە نهادهای امنیتی، حراست و ادارە کار بر انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی باعث شدە کە عملاً فعالیت این انجمن‌ها مختل شود.

image 27

بیش از ۴ ماە است کە مجمع عمومی انجمن صنفی کارگران ساختمانی کامیاران با اکثریت اعضا و علی‌رغم کارشکنی‌های پی‌درپی و مانع ایجاد کردن رئیس ادارە کار “فتحی” و نهادهای امنیتی در میان شور و شوق  اکثریت اعضا برگزار شد و کارگران نماینده‌های منتخب خود را انتخاب کردند.
چند روز بعد از مجمع عسکری (حراست  استان) با تلفن و با هماهنگی اداره کار شهرستان کامیاران، رئیس و هئیت مدیرە را بە استان دعوت کردە و با خط و نشان کشیدن و تهدید کردن فشار را بر هئیت مدیرە بیشتر کردند. مجوز فعالیت انجمن را معلق کردند و حساب بانکی انجمن را مسدود کردند و عملاً فعالیت هئیت مدیرە را با مشکل مواجە کرده و اعلام نمودند کە رئیس انجمن کە با اکثریت ارای مجمع و انتخاب هئیت مدیرە تعیین شدە بود باید بدون سر و صدا و بە بهانە شخصی استعفا دهد. این خواستە حراست با اعتراض هئیت مدیرە مواجە شد و اعلام کردند بالاترین ارگان انجمن مجمع است و هئیت مدیرە توسط اعضا انتخاب شدە و هیچ نهاد و ارگانی حق دخالت در استقلال انجمن و بی‌احترامی بە آرای اعضا را ندارد.
این بار نهادهای امنیتی با احضار و تهدید و ایجاد تفرقە در هئیت مدیرە مستقیم اعلام کردند کە رئیس و تعدادی از هئیت مدیرە رد صلاحیت شدەاند. ولی هئیت مدیرە اعلام کرد صلاحیت ما را مجمع عمومی تعیین کردە و اگر ادارە و نهادی معترض است از طریق دادگاە شکایت کند.

photo 2023 07 20 14 05 35
photo 2023 07 20 14 05 26

رئیس انجمن، آقای فرهاد ابراهیمی با هماهنگی هئیت مدیرە جهت حفظ منافع انجمن و صادر شدن مجوز انجمن از ریاست کنارگیری کرد و هئیت مدیرە ظفر یوزی را بە عنوان رئیس انجمن انتخاب کردند، بلکه اداره کار مجوز را صادر کند تا انجمن بتواند فعالیت خود را آغاز کند.

بعد از برگزاری روز جهانی کارگر در دفتر انجمن، اینبار حراست استان هئیت مدیرە را احضار کرد و اعلام کردە کە نهادهای امنیتی و شخص “رعیتی فر” (معاون وزارت کار)  از تهران به هیچ شیوە مجوز انجمن را تمدید نمی‌کنند و چارەای جز لغو مجوز انجمن نداریم. لازم بە ذکر است کە بجز انجمن کامیاران تعدادی دیگر از این انجمن‌های صنفی بعد از اعتراض بە کشتار مردم در انقلاب ژینا، با مشکل مواجە شده‌اند وحراست و نهادهای امنیتی اجازە برگزاری مجمع عمومی و کاندید شدن تعدادی از کارگران را نمی‌دهند.
نهایتاً چند روز پیش”ظفر یوزی” رئیس هئیت مدیرە انجمن کامیاران کە با بیشترین آرای اعضا انتخاب شدە بود بعد از چهار ماە مقاومت و اعتراض بە دخالتگری نهادهای امنیتی، ادارە کار و حراست زیر فشار و تهدید ناچار بە استعفا شد”.

پنج‌شنبــــــه ۲۹ تیرماه ۱۴۰۲

کولبرنیوز

Next Post

اتهام جدیدی برای فعال کارگری، پیمان فرهنگیان ابلاغ شده است، بر اساس این ابلاغیه امکان قوی ۷ سال حبس تعلیقی ایشان به جریان در خواهد آمد. در این رابطه ایشان، این نامه‌ را خطاب به مادرش نوشته است.

پ جولای 20 , 2023
نامه‌ای به مامان گُلی!گُلی جان، سرت را بالا بگیر مادر و قرص و محکم باش و یقین داشته باش که فرزندت قلب بیمار تو را در نظر گرفته.قلب تو که قلب من است مادر. قلبی که من بارها با او بیمار شده‌ام که جای خود دارد، که من، قلب تمام […]
image 30

You May Like