زندان اوین؛ جان «محمد تقوی» در خطر است

جان «محمد تقوی» زندانی سیاسی محبوس در بند ۲۰۹ زندان اوین، به دلیل اعتصاب غذا و عدم رسیدگی پزشکی در خطر است.

تقوی زندان اوین

به گزارش کولبرنیوز زندانی سیاسی «محمد تقوی» که از روز ۱۱ تیر ۱۴۰۳، در بند ۲۰۹ اوین به سر می‌برد، با خواسته انتقال به بند عمومی و در اعتراض به شکنجه شدید هم سلولی افغانستانی‌اش و پرونده‌سازی علیه خود و هم پرونده‌ای‌هایش بیش از یک ماه است که در اعتصاب غذا است.

به گزارش یک منبع مطلع، روز یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳، زندانی سیاسی «محمد تقوی» با جسمی نحیف برای شرکت در دادگاه، از بند ۲۰۹ اوین به دادگاه منتقل شد. به گفته همین منبع او به قدری نحیف شده بود که اطرافیان از دیدن او حیرت کردند.
وی چهار ماه پیش از بند عمومی به بند ۲۰۹ به دستور قاضی “ایمان افشاری” منتقل شد تا مورد آزار و اذیت و شکنجه برای اعتراف گیری اجباری قرار گیرد.
وی با دو زندانی دیگر از جمله یک زندانی افغانستانی هم سلول است که به شدت شکنجه شده و در وضعیتی وخیمی قرار دارد.

لازم به ذکر است که جلسه رسیدگی به پرونده زندانی سیاسی «سیدمحمد تقوی» در یک پرونده مشترک با شش زندانی سیاسی دیگر از جمله برادرش «مجتبی تقوی»، «بابک علیپور»، «وحید بنی‌عامریان»، «پویا قبادی»، «علی اکبردانشورکار» و «ابوالحسن منتظر» در روز یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳، برگزار شد اما وی در دادگاه شرکت نکرد و دادگاه را غیرقانونی و شرایط بازداشت و نگهداری خود در بند امنیتی را غیرانسانی دانست و حاضر نشد صورتجلسه دادگاه را امضا کند. وی و چهار زندانی دیگر در این پرونده به اتهام بغی با کیفرخواست اعدام روبرو هستند.

این زندانی سیاسی در دهه شصت چهار سال در زندان بود و طی چند سال گذشته چندین بار بازداشت شده‌است.

کولبرنیوز

Next Post

اشنویه؛ بازداشت «آکام میهن‌خواه»

چ اکتبر 9 , 2024
نیروهای امنیتی رژیم در اشنویه، اقدام به بازداشت «آکام میهن‌خواه» شهروند اهل این شهر کردند. به گزارش کولبرنیوز روز سه‌شنبه هفدهم مهرماه ۱۴۰۳ نیروهای امنیتی رژیم در شهر اشنویه با هجوم به منزل «آکام میهن‌خواه» شهروند ٢٢ ساله اهل این شهر، این شهروند را بدون ارائه هرگونه برگه‌ی قضایی بازداشت […]
بازداشت آکام میهن‌خواه

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی