اعتراض کارگران راه آهن در شهرهای مختلف

کارگران راه آهن در برخی از شهرهای کشور، روز سه شنبه ۲۵ مرداد ماه با برپایی تجمعاتی جداگانه خواستار پرداخت به موقع دستمزد و مزایای خود توسط شرکت‌ های پیمانکاری شدند.

اعتراض کارگران راه آهن
اعتراض کارگران راه آهن

به گزارش کولبر نیوز این کارگران با اینکه سال‌ها است، در این شغل هستند، اما وضعیت استخدامی و پرداخت مطالبات مزدی آنها مشخص نیست. یکی از کارگران در این رابطه می‌گوید: “برخی کارفرمایان شرکت‌ های پیمانکاری طبق عرف جاری در پرداخت برخی مزایا به حساب کارگران کوتاهی می‌کنند.” وی همچنین می افزاید،سرقت دستمزد کارگران توسط شرکت‌ های پیمانکاری با موافقت شرکت راه آهن صورت می‌گیرد. این شرکت باید به عنوان پیمانکارِ مادر نظارت کامل به پرداخت دستمزد و مزایای کارگران توسط شرکت‌ های پیمانکاری داشته باشد. اما به دلیل رانت و لابی‌های حامی آنها در راه آهن این نظارت انجام نمی‌شود.

کولبرنیوز

Next Post

خبر فوری؛ اسکندر (سوران) لطفی پس از ۱۰٨ روز بازداشت آزاد شد

چ آگوست 17 , 2022
اسکندر (سوران) لطفی سخنگوی شورای تشکل های صنفی فرهنگیان امروز چهارشنبه ۲۶ مردادماە ١٤٠١ پس از ۱۰٨ روز بازداشت، به قید وثیقه ۲ میلیارد تومانی موقتاً و تا زمان تکمیل پرونده از زندان آزاد شد. بنابه‌گزارش رسیده به کولبر نیوز بامداد روز یکشنبه یازدهم اردیبهشت‌ماه، اسکندر لطفی، شعبان محمدی و […]
اسکندر (سوران) لطفی

You May Like