کامیاران؛ بازداشت دست‌کم ده فعال محیط‌زیست

بعد از مراسم خاکسپاری جانباخته «اسماعیل کریمی» دست‌کم ده فعال محیط‌زیست توسط نیروهای امنیتی کامیاران بازداشت شدند.

بازداشت دست‌کم ده فعال محیط‌زیست1

به گزارش کولبرنیوز روز چهارشنبه سوم مردادماه ۱۴۰۳ نیروهای امنیتی رژیم در کامیاران، پس از مراسم خاکسپاری فعال محیط‌زیست جانباخته «اسماعیل کریمی»، اقدام به بازداشت حداقل ده فعال محیط‌زیست کردند که هویت شش تن از آنان با اسامی «حسام مهدی»، «امیر ندیمی»، «فریده ویسی»، «حمید سبزه»، «آمانج قربانی» و «فرزین موفقی» برای کولبرنیوز احراز گردیده است.

کولبرنیوز در تلاش است که هویت دیگر بازداشت‌شدگان مراسم خاکسپاری «اسماعیل کریمی» را احراز نمایید.

بامداد چهارشنبه سوم مردادماه ١۴۰۳، اسماعیل کریمی، فعال محیط‌زیست و از نیروهای منابع طبیعی شهر کامیاران ، به علت شدت جراحات وارده جانش را از دست داد.
اسماعیل کریمی روز دوشنبه یکم مردادماه ١۴۰۳، برای مهار آتش‌سوزی مراتع جنگلی “کانیشه” از توابع شهر کامیاران به همراه سایر فعالین زیست‌محیطی به این منطقه رفته بود که دچار سوختگی شدید (۸۰ درصد) شده بود. آقای کریمی به دلیل شدت جراحات وارده با بالگرد اورژانس به بیمارستان کوثر سنندج منتقل شده بود و به علت شدت جراحات وارد در بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان بستری شده بود.

روز چهارشنبه سوم مردادماه ۱۴۰۳ پیکر «اسماعیل کریمی» در میان استقبال باشکوه مردم کامیاران و کوردستان در روستای نجف‌آباد این شهرستان به خاک سپرده شد.

کولبرنیوز

Next Post

مریوان؛ یک کارگر ساختمانی بر اثر سقوط جانباخت

پ جولای 25 , 2024
روز چهارشنبه سوم مردادماه ۱۴۰۳، یک کارگر ساختمانی باهویت «صادق درستکار» بر اثر سقوط از ساختمان در حال ساخت جانباخت. به گزارش کولبرنیوز، روز چهارشنبه سوم مردادماه ۱۴۰۳، به دلیل فقدان ایمنی محیط کار، یک کارگر ساختمانی باهویت «صادق درستکار»، اهل روستای «دله‌مرز» مریوان، ۴۰ ساله، متاهل و دارای دو […]
یک کارگر ساختمانی بر اثر سقوط جانباخت

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی