دهگلان؛ صدور حکم پنج سال حبس برای کمال لطفی، از اعضای خانواده‌های دادخواه

کمال لطفی، از اعضای خانواده‌های دادخواه شهر دهگلان، به پنج سال حبس تعزیری محکوم شد.

2024 04 17 16.40.38

به گزارش کولبرنیوز، کمال لطفی، پدر دادخواه رضا لطفی از جانباختگان خیزش انقلابی ژینا در شهر دهگلان، توسط دادگاه انقلاب این شهر به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به ۱ سال حبس تعزیری، از بابت «توهین به خامنه‌ای» به ۲ سال حبس تعزیری و از بابت «توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی (خمینی)» به ۲ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

از این احکام، با اعمال ماده ۵۱۰ قانون آیین دادرسی کیفری، حکم اشد آقای لطفی که طول آن ۲ سال است قابل اجرا خواهد بود.

لازم به ذکر است، کمال لطفی در تاریخ ۲۱ فروردین‌ماه ١٤٠٣، پس از احضار و مراجعه به دادگاه انقلاب شهر قروه بازداشت شده و تا لحظه تنظیم این گزارش، کماکان اطلاعی از از محل نگهداری وی در دسترس نیست.

روز سه‌شنبه ۱۳ تیرماه ١۴٠٢، کمال لطفی، پدر رضا لطفی از جانباختگان انقلاب ژینا در شهرستان دهگلان با تودیع قرار وثیقه موقتاً و تا زمان پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد. 

آقای لطفی در تاریخ ۲۸ فروردین‌ماه ۲۴۰۲ نیز، توسط نیروهای لباس شخصی امنیتی همراه با ضرب و شتم بازداشت و به زندان کامیاران منتقل شد. 

ایشان نهایتا روز سه‌شنبه ۱۳ تیرماه ١۴٠٢، با تودیع قرار وثیقه موقتاً و تا زمان پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد.

طی مدت بازداشت کمال لطفی بر اثر وخامت اوضاع سلامتی به بیمارستان توحید شهر سنندج منتقل شده و بدون اتمام دوره درمان مجدداً به زندان کامیاران منتقل شده بود. ایشان در اعتراض به وضعیت خود، روز ۲۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲، در زندان شهر کامیاران دست به اعتصاب غذا زد.

رضا لطفی، ۲۰ ساله، در تاریخ ۲۸ شهریورماه سال ١۴٠١، در جریان انقلاب ژینا در شهرستان دهگلان با تیراندازی مستقیم نیروهای امنیتی جانش را از دست داد.

کولبرنیوز

Next Post

هورامان؛ کشته شدن یک کولبر با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی

چ آوریل 17 , 2024
یک کولبر اهل روستای “دره پمان” مریوان با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی ته‌ته هورامان کشته شد. به گزارش کولبرنیوز شامگاه چهارشنبه بیست و نهم فروردین‌ماه ۱۴۰۳، نیروهای هنگ‌مرزی در ارتفاعات کوهستانی ته‌ته هورامان به سوی گروهی از کولبران آتش گشودند که در نتیجه آن یک کولبر کشته شد. […]
شدن یک کولبر با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی

You May Like