بانه؛ زخمی شدن یک کولبر دیگر در تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم

روز دوشنبه ۲۵ تیرماه ۱۴۰۳، نیروهای نظامی رژیم در مرز بانه، یک کولبر را با تیراندازی مستقیم زخمی کردند.

رسولی کولبر

به گزارش کولبرنیوز نیروهای هنگ‌مرزی رژیم در نوار مرزی بانه یک کولبر با هویت «سیروان رسولی» ٣٢ ساله و اهل بانه را با اسلحه ساچمه‌ای هدف قرار داده و وی را زخمی نمودند.
براساس این گزارش این کولبر ابتدا توسط نیروهای نظامی رژیم مورد ضرب و شتم قرار گرفته و سپس به او تیراندازی کرده‌اند.

کولبرنیوز در گزارشی به کشته و زخمی شدن ۱۵ کولبر دیگر در مدت ۱۰ روز گذشته اشاره کرده بود.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز، در شش ماهه نخست سال ۲۰۲۴ میلادی، جمعاً ۲۷۰ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان‌غربی، کوردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۳۴ کولبر، معادل (۱۳٪) کشته و ٢٣۶ کولبر معادل (۸۷٪) زخمی شدند.
از مجمع ۲۷۰ کولبری که در شش ماهه نخست سال ۲۰۲۴ کشته و زخمی شده‌اند، جمعاً ۲٢٢ مورد معادل (۸۲٪) با تیراندازی مستقیم و یا ضرب و شتم توسط نیروهای نظامی رژیم صورت گرفته است.
هم‌چنین از مجموع ۲۷۰ کولبری که در شش ماهه نخست سال ۲۰۲۴ در نوار مرزی کوردستان کشته و زخمی شده‌اند، ۲۰ تن از آن‌ها کودکان زیر ١٨ سال هستند. در مقایسه‌ی آمار شش ماهه نخست سال ۲۰۲۴ با همان بازه زمانی در سال ۲۰۲۳، ما شاهد افزایش ٢١٨٪ کشته و زخمی شدن کولبران در نوارمرزی کوردستان بوده‌ایم.

کولبرنیوز

Next Post

کامیاران؛ بازداشت یک شهروند توسط نیروهای امنیتی

س جولای 16 , 2024
فیض‌الله شادی، شهروند ساکن کامیاران توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. به گزارش کولبرنیوز فیض‌الله شادی، ۴٧ ساله، اهل روستای «کاوانه» و ساکن شهر کامیاران توسط نیروهای امنیتی این شهر بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.به گفته منابع مطلع: نیروهای امنیتی بدون ارائه حکم […]
photo 2024 07 16 21 10 18

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی