کوردستان؛ پانزده کولبر در ۱۰ روز توسط نیروهای نظامی رژیم کشته و زخمی شدند

در تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم در مدت ١۰ روز گذشته، حداقل دو کولبر کشته و ١٣ کولبر از جمله یک کودک‌کولبر زخمی شدند.

کولبر در ۱۰ روز توسط نیروهای نظامی رژیم کشته و زخمی شدند

به گزارش کولبرنیوز در فاصله‌ی زمانی ۱۶ تا ۲۶ تیرماه ۱۴۰۳، نیروهای نظامی رژیم در امتداد نوار مرزی استان‌های آذربایجان‌غربی، کوردستان و کرمانشاه، با تیراندازی مستقیم حداقل ٢ کولبر را کشته و ١٣ کولبر از جمله یک کودک‌کولبر را زخمی کردند.

بر اساس این گزارش نیروهای نظامی رژیم در هفدهم تیرماه در مرزهای بانه و نوسود دو کولبر را هدف قرار دادند که بر اثر آن به ترتیب «ریبوار رشیدی» اهل بانه و «سینا نادری» کودک‌کولبر اهل پاوه زخمی شدند.
همچنین در هجدهم تیرماه نیروهای نظامی رژیم با هدف قرار دادن ٨ کولبر در مرزهای نوسود و بانه، یک کولبر را کشته و هفت کولبر را زخمی کردند. بر این اساس در مرز نوسود، «ایوب محمدی» اهل ثلاث‌باباجانی کشته و «مسیح مرادی»، «ایوب مرادی»، «مهدی بشارتی»، «مهران عبدی»، «پیمان ویسی» و «صمیع زارعی» زخمی شدند. در همان تاریخ «نوید حسنی» نیز در مرز بانه زخمی شد.
در ۲۴ تیرماه نیز نیروهای نظامی رژیم در نودشه به سمت خودروی کولبران با سلاح جنگی اقدام به تیراندازی کردند که بر اثر آن یک کولبر باهویت «محمد دری» اهل مریوان به شدت زخمی شد.

روز بیست‌وپنجم نیز در مرز نوسود نیروهای نظامی رژیم «احمد ملایی» کولبر اهل ثلاث‌باباجانی را با ضرب گلوله از ناحیه شکم مجروح کردند.

روز ۲۶ تیرماه نیز نیروهای نظامی رژیم در مرز سردشت یک کولبر ١٩ ساله با هویت «کیان زینی» را کشته و دو برادر کولبر با هویت‌ «کیوان و پیمان قادری» را زخمی کردند.

کولبرنیوز پیش‌تر نیز گزارش داده بود که در شش ماهه نخست سال ۲۰۲۴ میلادی، جمعاً ۲۷۰ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان‌غربی، کوردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۳۴ کولبر، معادل (۱۳٪) کشته و ٢٣۶ کولبر معادل (۸۷٪) زخمی شدند.
از مجمع ۲۷۰ کولبری که در شش ماهه نخست سال ۲۰۲۴ کشته و زخمی شده‌اند، جمعاً ۲٢٢ مورد معادل (۸۲٪) با تیراندازی مستقیم و یا ضرب و شتم توسط نیروهای نظامی رژیم صورت گرفته است.
هم‌چنین از مجموع ۲۷۰ کولبری که در شش ماهه نخست سال ۲۰۲۴ در نوار مرزی کوردستان کشته و زخمی شده‌اند، ۲۰ تن از آن‌ها کودکان زیر ١٨ سال هستند. در مقایسه‌ی آمار شش ماهه نخست سال ۲۰۲۴ با همان بازه زمانی در سال ۲۰۲۳، ما شاهد افزایش ٢١٨٪ کشته و زخمی شدن کولبران در نوارمرزی کوردستان بوده‌ایم.

کولبرنیوز

Next Post

بانه؛ زخمی شدن یک کولبر دیگر در تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم

س جولای 16 , 2024
روز دوشنبه ۲۵ تیرماه ۱۴۰۳، نیروهای نظامی رژیم در مرز بانه، یک کولبر را با تیراندازی مستقیم زخمی کردند. به گزارش کولبرنیوز نیروهای هنگ‌مرزی رژیم در نوار مرزی بانه یک کولبر با هویت «سیروان رسولی» ٣٢ ساله و اهل بانه را با اسلحه ساچمه‌ای هدف قرار داده و وی را […]
رسولی کولبر

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی