بانه‌؛ زخمی شدن یک کولبر جوان اهل شهر سقز

سینا احمدی کولبر جوان اهل شهر سقز توسط نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی هه‌نگه‌ژال بانه زخمی شد.

و زخمی شدن دو کولبر به دست مرزبانان عراقی حرس‌الحدود

به گزارش کولبرنیوز روز پنج‌شنبه دوازدهم بهمن‌ماه ۱۴۰۲، بر اثر تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی هه‌نگه‌ژال بانه یک کولبر زخمی شد. هویت این کولبر سینا احمدی ۲۳ ساله و اهل شهر سقز می‌باشد. لازم به ذکر است که نامبرده جهت مداوا به مراکز درمانی منتقل شده است.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبر نیوز در سال ٢٠٢٣ میلادی، جمعاً ٢٩٩ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۳۲ کولبر معادل (%۱۱) کشته و ٢۶۷ کولبر معادل (%۸۹) نیز زخمی شده‌اند. از مجموع ٢٩٩ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ٢۶١ مورد معادل (%٨٧) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است. هم‌چنین از مجموع ۲۹۹ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند، تعداد ۳۰ نفر از آن‌ها کودک زیر ١٨ سال می‌باشند.

کولبرنیوز

Next Post

مریوان؛ تداوم بازداشت و بی‌خبری از وضعیت دلیر زاهدی‌‌پور

ش فوریه 3 , 2024
دلیر زاهدی‌‌پور، شهروند اهل مریوان، علی‌رغم گذشت یک هفته از زمان بازداشت، کماکان در بلاتکلیفی بسر می‌برد. بی‌خبری از وضعیت وی، افزایش نگرانی‌های خانواده این شهروند بازداشتی را در پی داشته است. به گزارش کولبرنیوز، دلیر زاهدی‌‌پور کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر می‌برد. بر اساس این گزارش، با گذشت […]
photo1706954918

You May Like