تهران؛ چهل روز بی‌خبری از سیسیل کوهلر زندانی سیاسی و فعال سندیکالیست فرانسوی

بیش از چهل روز است از وضعیت سیسیل کوهلر زندانی سیاسی و فعال سندیکالیست فرانسوی محبوس در زندان اوین، خبری در دسترس نمی‌باشد.

IMG 2092

به گزارش کولبرنیوز به نقل از نوامی کوهلر، خواهر سیسیل کوهلر، معلم فرانسوی محبوس در زندان اوین، از تاریخ چهارم ژوئیه ٢٠٢٣ از این فعال سندیکالیست هیچ خبری در دسترس نمی‌باشد. خانم نوامی کوهلر در توییترش نوشت که: نوشت که: «خواهرم سیسیل، در آخرین تماسی که داشت گفت که این تماس‌ها برایم مثل هوای تازه است. از ۴ ژوئیه،  بیش از یک ماه پیش، هیچ خبری از او نداریم و این غیرانسانی‌ست. او باید از آن جهنم بیرون بیاید».

سیسیل کوهلر که سی و هشت سال دارد و دبیر ادبیات و عضو سندیکای معلمان «نیروی کارگری» فرانسه است، همراه با همسرش ژاک پاری، در ماه مه سال ۲۰۲۲، بازداشت و سپس به زندان فرستاده شد.
خانم کوهلر از سال ۲۰۱۶ مسئول روابط بین‌الملل فدراسیون ملی فرهنگ و آموزش حرفه‌ای است که بزرگترین فدراسیون معلمان فرانسه است. او همچنین فردی سرشناس در حوزه فعالیت‌های سندیکایی و عضو مهمی از فدراسیون آموزش جهانی است. شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان تقریباً از هنگام تولدش عضو همین فدراسیون بوده و هست که ۴٠١ اتحادیه، شورا و سازمان در ١٢٧ کشور را شامل می‌شود.
وزارت اطلاعات جمهوری‌اسلامی روز یازدهم ماه مه برابر با ۲۱ اردیبهشت، خبر داد که دو تبعه فرانسوی را دستگیر کرده است. بعداً معلوم شد که آن دو، خانم سیسیل کوهلر و همسرش آقای ژاک پاری می‌باشند. وزارت اطلاعات اتهام “سازمان‌دهی آشوب و منحرف کردن مطالبات مردم” را برای خانم کوهلر، همسرش و بازداشت شدگان کارگری، معلمان و کنشگران اجتماعی جعل کرده و به هر یک از آنها اتهام مضحک جاسوسی زده است.

کولبرنیوز

Next Post

جانباختن یک سوختبر بلوچ در بیرجند

ی آگوست 13 , 2023
یک سوختبر بلوچ بر اثر واژگونی خودرو در محور نهبندان به بیرجند در ١۵ کیلومتری بیرجند جانش را از دست داد. به گزارش کولبرنیوز شامگاه روز جمعه ۲۰ مردادماه ۱۴۰۲، یک سوختبر بلوچ در پی واژگونی خودرو در محور نهبندان به بیرجند بر اثر جراحات وارده جان خود را از […]
IMG 2094

You May Like