روانسر؛ یک کارگر در حین کار از ارتفاع سقوط کرد و به شدت مصدوم شد

یک کارگر ۴۸ ساله‌، اهل روانسر در حین کار از ارتفاع (داربست فلزی) سقوط کرد و مصدوم شد.

یک کارگر در حین کار از ارتفاع سقوط کرد و به شدت مصدوم شد

به‌ گزارش کولبرنیوز، روز یکشنبه، ۱۰ تیرماه ١۴۰۳، یک کارگر با هویت صابر محمدی، متاهل، ۴۸ ساله، اهل روستای حاجی آباد شان‌رش از توابع شهرستان روانسر در حین کار از ارتفاع(داربست فلزی) سقوط کرد و مصدوم شد.

لاذم به‌ ذکر است که‌ وضعیت این کارگر وخیم گزارش شده است و هم‌اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان طالقانی بستری است.

سازمان پزشکی قانونی اعلام کرده بود که در سال ۱۴۰۲، ۲۱۱۵ نفر از کارگران در حوادث ناشی از کار جان خود را از دست داده‌اند.

با این حال، احمد پرنده، مدیرکل بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ادعا می‌کند که مرگ و میر ناشی از حوادث کار در مقایسه با سال ١٤٠١، ٧،٥ درصد کاهش یافته است.

وی علت این اختلاف آمار را اینگونه بیان می‌کند: “علت تفاوت میان آمار پزشکی قانونی با آمار بازرسان کار این است که کلیه کارکنانی که بیمه مشاغل آزاد بوده یا بیمه کشوری و کارمند محسوب شده و خارج شمول قانون کار هستند، در آمار ما از حوادث کار مربوط به کارگران قرار نمی‌گیرند.”

لازم به ذکر است، مجموعاً در سال ۱۴۰۲ در حوادث ناشی از کار، ۲۱۱۵ کارگر (۲۰۹۴ نفر مرد و ۲۱ نفر زن) جان خود را از دست داده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات یک هزار و ۹۰۰ نفر بود، ۱۱.۳ درصد افزایش داشته است.

ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده که رتبه بسیار پایینی است.

Next Post

حاشیه‌نشینان فراموش شده‌

س جولای 2 , 2024
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it نویسندە: سعید امانی  طبقه‌ كارگر ایران در بندهای قطعنامه‌ مراسم‌های اول ماه‌ می مطالبات كل طبقه‌ كار و بویژه‌ كارگران بیكار و مهاجران شاغل در كوره‌پزخانه‌ها را شفاف تر بیان خواهد كرد. کشمکش و نبرد میان توده های کارگر با […]
Screenshot 2024 07 02 130327
Telegram Channel