زاهدان؛ جان باختن دو برادر نوجوان سوختبر در سانحه رانندگی

بر اثر سانحه رانندگی در محور کورین زاهدان، دو برادر سوختبر ۱۶ و ۱۸ ساله جان خود را از دست دادند.

2024 06 21 11.06.56

به گزارش کولبرنیوز، شامگاه چهارشنبه ۳۰ خردادماه ۱۴۰۳، در پی واژگونی یک دستگاه خودرو سوختبر در محور کورین زاهدان به مقصد کلگان، سرنشینان خودرو که دو برادر نوجوان سوختبر بودند، جان خود را از دست داده اند.

هویت این دو کودک سوختبر «عارم شه‌بخش» ۱۶ ساله و «هارون شه‌بخش» ۱۸ ساله هر دو فرزندان وزیر، اهل و ساکن منطقه سرجنگل کورین گزارش شده شده است.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

غرق شدن قایق پناهجویان در سواحل ایتالیا؛ جانباختن و مفقود شدن ده‌ها پناهجو

ج ژوئن 21 , 2024
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it در پی غرق شدن دو قایق حامل پناه‌جویان در سواحل جنوبی ایتالیا دست کم ۱۱ نفر جان خود را از دست دادند و ده‌ها نفر نیز ناپدید شدند. رویا محی‌الدینی، یکی از معدود بازماندگان قایق غرق‌شده پناهجویان در […]
2024 06 21 11.15.43

You May Like