تهران؛ انتقال کامیار فکور به زندان قزلحصار کرج

فعال کارگری کامیار فکور، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، امروز یکشنبه دوازدهم شهریورماه به زندان قزلحصار کرج منتقل شد. 

telegram cloud photo size 4 6028106618958363791 y

به گزارش کولبرنیوز روز یک‌شنبه ١٢ شهریورماه ١۴٠٢، فعال کارگری کامیار فکور، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، امروز یکشنبه دوازدهم شهریورماه به زندان قزلحصار کرج منتقل شد. 

عرفان کرم ویسی، وکیل دادگستری در خصوص انتقال تعدادی از موکلین خود اظهار داشت: امروز ١٢ شهریورماه ۱۴۰۲، موکلینم جعفر ابراهیمی و کامیار فکور به همراه تعدادی دیگر از زندانیان طبق تصمیم شورای طبقه‌بندی زندان اوین از بند ۴ این زندان به زندان قزلحصار کرج منتقل گردیدند. این در حالی است که دلیل خروج از زندان در زمان انتقال، حضور در جلسه دادگاه عنوان شده است.

مازیار فکور، برادر کامیار فکور نیز در این خصوص اعلام کرد که پس از انتقال برادرش، تاکنون هیچ توضیحی از طرف مسئولان زندان به خانواده آن‌ها ارائه نشده است. به گفته آقای فکور، انتقال این زندانیان به دلیل “اعتراض زندانیان بند چهار زندان اوین به عدم رعایت اصل تفکیک جرائم” صورت گرفته است.

کامیار فکور در تاریخ ۱۵ آبان‌ماه سال ۱۴۰۱، در جریان اعتراضات سراسری بازداشت شد. وی توسط  شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به هشت ماه حبس محکوم شد. هم‌چنین حکم تعلیقی محکومیت دو سال حبس آقای فکور از بابت اتهام  «تشویش اذهان عمومی» در پرونده سال ۱۴۰۰ صادره از شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، به اجرا در آمده است. که به میزان حکم فعلی وی ۸ ماه اضافه شده است.

کولبرنیوز

Next Post

دهگلان؛ لغو مجوز فعالیت مؤسسه آموزشی روزنوبار زانست کوردستان+ویدیو

ی سپتامبر 3 , 2023
سیروسی عباسی، فعال فرهنگی اهل شهر دهگلان و عضو هیات مدیره مؤسسه آموزشی روزنوبار کوردستان از لغو مجوز فعالیت این مؤسسه توسط وزارت آموزش و پرورش خبر داد. بر اساس گزارشات منتشره، وزارت آموزش و پرورش مجوز فعالیت این مؤسسه را به دلیل “رسمیت دادن به آموزش زبان کوردی در […]
2023 09 03 20.42.26

You May Like