مریوان؛ زخمی شدن یک کولبر با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم

نیروهای نظامی رژیم در نوار مرزی مریوان، با ضرب گلوله و تیراندازی یک کولبر را زخمی کردند.

photo 2024 05 14 10 08 31 edited

به گزارش کولبرنیوز عصر روز سه‌شنبه ۱۵ خردادماه ۱۴۰۳ در کمین‌گذاری و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم به سمت دسته‌ای از کولبران، یک کولبر باهویت «صلاح “فامیلی نامشخص”» مشهور به صلاح هالوژان، اهل روستای هالوژان از توابع سروآباد، زخمی شد.
این کولبر جهت درمان به یکی از مراکز درمانی مریوان منتقل گردید.

همچنین پیش‌تر کولبرنیوز در گزارش مشابهی از زخمی شدن یک کولبر دیگر با هویت «پرویز قادری»، بیست و نه ساله و اهل شهر سقز با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نیروان بانه خبر داده‌بود.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز در سال ۱۴۰۲ شمسی، جمعاً ۴۴۴ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان‌غربی، کوردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۴۴ کولبر معادل (١٠٪) کشته و ۴۰۰ کولبر معادل (٩٠٪) زخمی شدند. از مجموع ۴۴۴ کولبری که در سال ۱۴۰۲ کشته و زخمی شده‌اند، جمعاً ٣٧۳ مورد، معادل (٨۴٪) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.

هم‌چنین از مجموع ۴۴۴ کولبری که طی سال ۱۴۰۲ در نوار مرزی کوردستان کشته و زخمی شده‌اند، ٣٧ نفر از آن‌ها کودکان زیر ١٨ سال هستند. در سال ١۴٠٢ ما شاهد افزایش ٩٠٪ کشته و زخمی شدن کولبران در نوارمرزی کوردستان بوده‌ایم.

Next Post

نوسود؛ کشته شدن یک کولبر دیگر توسط نیروهای نظامی

چ ژوئن 5 , 2024
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it هژیر محمودپور کولبر جوان اهل شهر جوانرود با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود کشته شد. به گزارش کولبرنیوز شامگاه سه‌شنبه پانزدهم خردادماه ۱۴۰۳، نیروهای نظامی در نوارمرزی نوسود با تیراندازی مستقیم به سوی گروهی از کولبران، یک کولبر […]
8b2da6b0 210a 421a bf7e a1d2d5c7ffc0 1
Telegram Channel