کرمانشاه؛ سامان یاسین، هنرمند معترض کورد، به بیمارستان منتقل شد

سامان یاسین، زندانی ٢٧ ساله اهل کرمانشاه هنرمند معترض کورد و از بازداشت‌شدگان انقلاب ژینا، به دلیل تشنج ناشی از فشار عصبی به بیمارستان منتقل شد.

یاسین، هنرمند معترض کورد

به گزارش کولبرنیوز، روز جمعه ۲٨ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، سامان یاسین در نتیجه تشنج ناشی از فشار عصبی به بیمارستان منتقل شده و طبق گفته منابع موثق، این هنرمند زندانی که از شرایط جسمانی نامناسبی رنج می‌برد، پس از یک شب بستری در بیمارستان، روز شنبه ٢٩ اردیبهشت به زندان بازگردانده شد.

گفته می‌شود که وی پس از بازگشت به زندان نیز چندین بار دچار تشنج و حالت تهوع شده است.

فشارهای روحی و روانی بر زندانیان سیاسی، به ویژه در مورد معترضان اخیر، بارها توسط سازمان‌های حقوق بشری مورد انتقاد قرار گرفته است.

در حال حاضر، جزئیات دقیق وضعیت سلامتی سامان یاسین و اقدامات پزشکی انجام شده بر روی وی به طور رسمی منتشر نشده است.

با توجه به وخامت حال این زندانی، نگرانی‌ها در مورد وضعیت سلامتی وی و سایر زندانیان سیاسی در ایران افزایش یافته است.

جلسه رسیدگی به اتهامات آقای یاسین در تاریخ ۲۹ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ در شعبه ١۵ دادگاه انقلاب تهران برگزار شده بود و حکم ۵ سال حبس و تبعید به‌صورت حضوری به وکیل مدافع ایشان ابلاغ گردید.

آقای یاسین در تاریخ ۷ آبان‌ماه ۱۴۰۱، از بابت اتهام «محاربه» توسط دادگاه عمومی و انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی به اعدام محکوم شد که نهایتا حکم صادره در تاریخ ۱ دی‌ماه همان سال در دیوان عالی کشور نقض شد.

سامان یاسین، در تاریخ ۱۰ مهرماه ۱۴۰۱ به اتهام حمایت از اعتراضات مردمی شهر تهران توسط نیروهای امنیتی این شهر در منزل شخصی خود بازداشت و پس از بازجویی به زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شد.

لازم با ذکر است، سامان یاسین در اعتراض به شرایط سخت نگهداری خود در زمان بازداشت در اندرزگاه ۳۱ زندان رجایی شهر با خوردن قرص اقدام به خودکشی کرده بود.

این هنرمند همچنین در طول ۱۸ ماه بازداشت با شکنجه‌های روحی و روانی بسیاری از سوی مسئولان زندان مواجه بوده است.

کولبرنیوز

Next Post

مرگ ابراهیم رئیسی، جلاد ۶۷ و رئیس جمهور انتصابی رژیم

د مه 20 , 2024
مرگ ابراهیم رئیسی جلاد تابستان ۶۷، از اعضای هیئت مرگ و رئیس جمهور انتصابی رژیم و هیئت همراه وی رسما اعلام شد. به گزارش کولبرنیوز هلی‌کوپتر ابراهیم رئیسی روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در حالی که از مراسم افتتاح سد مرزی “قیز قلعه سی” به منظور افتتاح “ارتقای کیفیت پالایشگاه […]
ابراهیم رئیسی، جلاد ۶۷ و رئیس جمهور انتصابی رژیم2

You May Like