پایان اعتصاب غذای تر لیلا حسین‌زاده در پی رفع ممنوعیت تماس وی در زندان

لیلا حسین‌زاده فعال دانشجویی و زندانی سیاسی که از تاریخ ۱۶ آبان اقدام به اعتصاب غذای تر کرده بود، در پی لغو ممنوعیت تماسش به اعتصاب غذای خود پایان داد.

photo 2022 11 12 22 32 14

به گزارش کولبرنیوز به نقل از شورای صنفی دانشجویان ایران لیلا حسین‌زاده، فعال دانشجویی و زندانی سیاسی که به دلیل امتناع از قاعدەی حجاب اجباری در ملاقات با پدرش، از حق برقراری تماس محروم شده و در اعتراض به این اقدام ناعادلانه از روز دوشنبه ۱۶ آبان‌ماه، دست به اعتصاب غذای تر زدە بود، طی تماسی با خانواده از لغو این ممنوعیت و پایان دادن به اعتصاب خود خبر داد.

لیلا حسین‌زاده روز شنبه ۲۹ مردادماه ۱٤٠١، توسط نیروهای امنیتی تهران در خیابان و مقابل منزل شخصی‌اش همراه با ضرب و شتم بازداشت و بعد از مدت کوتاهی از بازداشتگاه ۲۰۹ زندان اوین به بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز موسوم به پلاک ۱۰۰ منتقل شد و علی‌رغم گذشت هشتاد روز از زمان دستگیری و ابتلا به بیماری خودایمنی کماکان در زندان عادل‌آباد شیراز در بازداشت و بلاتکلیفی بسر می‌برد.

لازم به ذکر است که این فعال صنفی دانشجویی به دلیل ابتلا به بیماری خودایمنی، دو بار در سالهای ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ شامل عدم تحمل کیفر شده بود. در دو ماه گذشته نیز علی‌رغم تشدید بیماری وی و تار شدن چشمانش، درخواست‌های او مبنی بر اعزام به بیمارستان از سوی مسئولان زندان بی‌جواب ماندە است. اقدام او مبنی بر اعتصاب غذای تر نیز در روزهای گذشته وضعیت سلامت او را وخیمتر کرده و منجر به افزایش ضربان قلب و کرختی پاهای او شده بود.

کولبرنیوز

Next Post

تجزیه طلب کیست؟ مردم یا حکومت؟

ی نوامبر 13 , 2022
تجزیه طلب کیست؟ مردم یا حکومت؟ در گذر ٤٣ سال گذشته آنچه که دائما حکومت همانند پاشنه آشیل مبازرات مردمی بر ضد استبداد حاکمیتی و مبارزات مردمی بر علیه آپارتاید ملیتی در کردستان، بلوچستان، آذربایجان و خوزستان که همیشه توام با مطالبات طبقاتی، مدنی و … نیز بوده است، حمله […]
Zana.Saeedzadeh

You May Like