شاهرود؛ تداوم بازداشت و بلاتکلیفی عاطفه رنگریز در زندان

عاطفه رنگریز، نويسنده، مترجم و فعال حقوق زنان، علی‌رغم گذشت ۹ روز از زمان بازداشت، کماکان در زندان شاهرود در بلاتکلیفی و اعتصاب غذا به سر می‌برد.

photo 2024 07 07 09 10 42

به گزارش کولبرنیوز عاطفه رنگریز، نويسنده، مترجم و فعال حقوق زنان علی‌رغم گذشت ۹ روز از زمان بازداشت، هم‌چنان در زندان شاهرود در بلاتکلیفی و اعتصاب غذا به سر می‌برد. با وجود تعیین و صدور قرار وثیقه یک میلیارد و صد میلیون تومانی جهت آزادی موقت ایشان، عدم توانایی مالی خانواده او برای تامین این مبلغ منجر به تداوم بازداشت او شده است.
عاطفه رنگریز نهم تیرماه ۱۴۰۲، پس از برگزاری جلسه رسیدگی به اتهاماتش بازداشت و به زندان شاهرود منتقل شد. بر اساس اطلاعات دریافتی؛ وی هم‌زمان در اعتراض به صدور قرار بازداشتش دست به اعتصاب غذا زده است.
وی پیش‌تر با دریافت ابلاغیه‌ای جهت دفاع از اتهامات “تشکیل گروه به قصد بر هم زدن امنیت کشور، تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب در فضای مجازی به قصد تشویش اذهان عمومی”، به شعبه مذکور احضار شده بود.
عاطفه رنگریز، در تاریخ نوزدهم شهریورماه ۱۴۰۲، توسط نیروهای امنیتی در دامغان بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات سمنان منتقل شد. او پس از اتمام مراحل بازجویی به زندان شاهرود انتقال داده شد.
وی نهایتاً در تاریخ بیست و نهم مهرماه ۱۴۰۲، با تودیع وثیقه از زندان شاهرود آزاد شد.
خانم رنگریز پیش از این نیز به واسطه فعالیت‌های خود سابقه بازداشت و محکومیت را داشته است.

کولبرنیوز

Next Post

در اهمیت گسترش جنبش مطالباتی بر متن انقلاب «زن، زندگی، آزادی»

ی جولای 7 , 2024
آنچه که در دو دور انتخابات فرمایشی تعیین ریاست جمهوری شاهد آن بودیم، از جنبه‌های مختلف قابل بررسی است. بایکوت قاطعانه این نمایش از سوی مردم، بدون اعتناء به حضور فریبکارانه اصلاح‌طلبان حکومتی، بدون شک خود یک پیروزی بود. حتی آرائی که به نفع کاندیدای اصلاح‌طلبان حکومتی هم به صندوق […]
IMG 6564

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی