اطلاعیه فوری مادران انقلاب در رابطە با خانوادەی بازداشت‌شدگان روز جمعه ١٩ خردادماە در شهر سقز

photo 2023 06 11 12 04 57

سازمان های حقوق بشر
مردم شریف کردستان و آزادیخواهان ایران
همانطور که مطلع هستید روز جمعه ١٩ خردادماە، خانوادەی جانباختگان سنندج، دهگلان و دیواندره به منظور گرامیداشت زادروز شهید نوجوان دانیال پابندی و دیدار با دیگر خانوادەی جانباختگان به سقز و بعد بە بوکان سفر کردند، اما متاسفانه پس از بازگشت توسط نیروهای سازمان اطلاعات ماشین حامل پدران و مادران جانباختگان متوقف و ربودە شدند و برای بازجویی بە اداره اطلاعات انتقال دادە شدند.
قابل ذکر است از بدو ورود نیروهای سرکوبگر قاب عکس‌های جانباختگان را شکستە و تعدادی از جوانان را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند و با بی‌احترامی کامل با آنها برخورد می‌کنند و بعد از بازجویی مادران و خواهران جانباختگان را ساعت ٣ بامداد بدون اینکه ماشین‌های کرایه شده را به آنها پس دهند آنها را در خیابان رها می‌کنند.
ما به عنوان فعالین سیاسی و مدنی این رفتار نیروهای اطلاعاتی را به شدت محکوم کرده و خواستار آزادی فوری پدران و برادران جانباختگان هستیم.
در این راستا از همه مردم کردستان به طور عام و فعالین حقوق بشری و جامعه مدنی به طور خاص می‌خواهیم که از خانوادەی جانباختگان و این اطلاعیە پشتیبانی و ما را یاری دهند تا این عزیزان را هر چه سریعتر به آغوش خانواده‌هایشان برگردانیم.

گفتنی است کە خانوادەی جانباختگان مرتکب هیچ جرمی نشدەاند، بلکە تنها به دیدار خانوادەی جانباختگان دیگر شهرها رفتەاند و این حق طبیعی آنهاست، در حقیقت مجرم اصلی خود نیروهای رژیم می‌باشند کە دستشان بە خون فرزندانمان نقش بستە و اکنون برای ساکت کردن خانوادەی داغدار دست بە چنین عمل شرم‌آوری زدە است.

مادران انقلاب ٢١ خردادماە ۱۴۰۲

کولبرنیوز

Next Post

کامیاران؛ بازداشت یک نوجوان توسط نیروهای امنیتی

ی ژوئن 11 , 2023
یک نوجوان ١٩ ساله اهل شهر کامیاران با نام “دانا قربانی” از سوی نیروهای امنیتی شهر کامیاران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است. به گزارش کولبرنیوز روز یک‌شنبه ۲١ خردادماه ۱۴۰۲، نیروهای امنینی شهر کامیاران یک نوجوان ١٩ ساله با نام “دانا قربانی” فرزند اسعد را بازداشت و […]
IMG 20230611 153021 936

You May Like