نوسود؛ کشته شدن یک کولبر توسط نیروهای نظامی

طارق نظری کولبر اهل ثلاث‌باباجانی با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود جانش را از دست داد.

photo 2024 10 02 21 37 06

به گزارش کولبرنیوز شامگاه چهارشنبه یازدهم مهرماه ۱۴۰۳، نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود با سلاح جنگی به سوی گروهی از کولبران آتش گشودند که در نتیجه آن یک کولبر کشته شد. هویت این کولبر “طارق نظری” فرزند حاتم و اهل ثلاث‌باباجانی می‌باشد. طارق نظری، متاهل و دارای سه فرزند و ساکن شهرستان جوانرود بود.

لازم به ذکر است که نامبرده پس از انتقال به بیمارستان قدس پاوه بر اثر شدت جراحات وارده جانش را از دست داده است.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز، در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۳، جمعا ۱۴۲ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان‌غربی، کوردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعا ۳۶ کولبر معادل (۲۵٪) کشته و ۱۰۶ کولبر معادل (۷۵٪) زخمی شدند. از مجموع ۱۴۲ کولبر که در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۳ کشته و زخمی شده‌اند، جمعا ۱۲۴ مورد معادل (٪۸۷) با تیراندازی مستقیم و یا ضرب و شتم توسط نیروهای نظامی رژیم صورت گرفته است. از مجموع ۱۴۲ کولبری که در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۳ در نوار مرزی کوردستان کشته و زخمی شده‌اند، ۱۰ نفر از آن‌ها کودکان زیر ١٨ سال هستند. در مقایسه‌ی آمار شش ماهه نخست سال ۱۴۰۳ با همان بازه زمانی در سال ۱۴۰۲ ما شاهد افزایش ۶۷٪ کشته و زخمی شدن کولبران در نوارمرزی کوردستان بوده‌ایم.

کولبرنیوز

Next Post

خطر یک سیاست جنگ‌طلبانه بر بالای سر خاورمیانه

پ اکتبر 3 , 2024
جمهوری اسلامی ایران از پایان حمله موشکی خود به اسرائیل خبر داده و تأکید کرده این عملیات، به شرط عدم پاسخ اسرائیل به پایان رسیده است. این در حالی است که اسرائیل به نوبه خود تهدید کرده است که پاسخ‌های سنگینی به جمهوری اسلامی خواهد داد. تا آنجا که به […]
Design Image

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی