کوردستان؛ کشتە و زخمی شدن ٤٨ کولبر طی یک هفتە گذشتە

از یازدە آبان‌ماه تا ١٧ آبان‌ماه ١٤٠٢، دست‌کم ٤٨ کولبر بر اثر شلیک مستقیم، ضرب و شتم نیروهای هنگ‌مرزی و انفجار مین کشتە و زخمی شدند.

telegram cloud photo size 4 5936097974117579749 y

بە گزارش کولبرنیوز، از ١١ آبان‌ماه تا ١٧ آبان‌ماه ١٤٠٢، دست‌کم ٤٨ کولبر بر اثر عوامل مختلفی همچون شلیک مستقیم، ضرب و شتم نیروهای هنگ‌مرزی و انفجار مین کشتە و زخمی شدند.

طبق گزارشات مختلفی کە در روزهای گذشتە بە دست کولبرنیوز رسیدە است، نیروهای هنگ‌مرزی بە شکلی گستردە و بی‌سابقە اقدام بە کمین‌گذاری، تیراندازی‌های وسیع و همچنین ضرب و شتم شدید و دستگیری کولبران در مرزهای بانە و نوسود کردەاند. 

از این تعداد یک کولبر با هویت «آزاد ستارپناه»، ۴۳ ساله، دارای دو فرزند و اهل روستای «دره‌زیارت» از توابع شهرستان سقز با شلیک مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی کشتە شدە است. دو کولبر دیگر نیز با هویت پیام رضایی، کولبر اهل روستای “پیلە” از توابع شهرستان مریوان و شهرام امینی، کودک کولبر ۱۷ ساله اهل سقز، بر اثر انفجار مین زخمی شدند.

٤٥ کولبر دیگر نیز با شلیک مستقیم و ضرب و شتم نیروهای هنگ‌مرزی زخمی شدەاند، از جملە یک کودک ١٦ سالە با هویت «مبین (فامیلی نامشخص)»، از اهالی شهر نودشه کە با سلاح «کلاشینکف» مورد اصابت گلوله قرار گرفته و در معرض خطر قطع عضو قرار دارد.

آماری کە در این گزارش آمدە است بر اساس تطبیق و مقایسە گزارشات مختلفی می‌باشد کە از کولبران و شاهدانی کە در محل حضور داشتەاند دریافت شدە است، با اینحال کولبرنیوز معتقد است کە بە دلیل گستردگی تیراندازی و سطح خشونت مورد استفادە نیروهای حکومتی در روزهای گذشتە و بە نقل از برخی از گزارشات دریافتی، آمار مورد اشارە مجروحین بیشتر از این تعداد می‌باشد.

کولبرنیوز

Next Post

کوردستان؛ زخمی شدن دو کولبر در نوارمرزی بانه و سردشت

پ نوامبر 9 , 2023
کیوان اسماعیل‌پور کولبر ۲۳ ساله اهل شهر سردشت و بَرزان (فامیلی نامشخص) کولبر اهل شهر بانه، با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی سردشت و نوارمرزی هنگه‌ژال بانه زخمی شدند. به گزارش کولبرنیوز روز سه‌شنبه ۱۶ آبان‌ماه ۱۴۰۲، کیوان اسماعیل‌پور کولبر ۲۳ ساله اهل شهر سردشت با تیراندازی مستقیم نیروهای […]
IMG 3251

You May Like