کوردستان؛ کشته شدن دستکم ١٧ کولبر طی ۷۰ روز

از ابتدای سال ١۴٠۳ تاکنون جمعاً ١٧ کولبر از جمله یک کودک‌کولبر در نوارمرزی کوردستان کشته شده‌اند.

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن photo1717069204-1024x767.jpeg است

با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز از ابتدای سال ١۴٠۳ و طی ٧٠ روز اخیر، جمعاً ۱۷ کولبر در نوارمرزی کوردستان بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی، سرمازدگی، ایست قلبی و سقوط از کوه در ارتفاعات مرزی کوردستان جان‌شان را از دست داده‌اند. بر اساس آمارهای ثبت شده در کولبرنیوز از مجمع ١٧ کولبری که جانشان را از دست داده‌اند، ١٢ کولبر معادل (%٧١) با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی، ١ کولبر بر اثر ایست قلبی در حین کولبری، ٢ کولبر بر اثر سرمازدگی و ٢ کولبر نیز بر اثر سقوط از کوه در حین تعقیب و گریز توسط نیروهای هنگ‌مرزی جان‌شان را از دست داده‌اند. لازم به ذکر است که یکی از این کولبران با هویت “هستیار عبدالکریمی” ١۵ ساله، کودک‌کولبر بوده است.

آمار و اطلاعات مربوط به این کولبران به صورت روزشمار:

– روز شنبه چهارم فروردین‌ماه ١۴٠۳، بر اثر تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود یک کولبر کشته شد. هویت این کولبر “پیمان احمدی”، ۳۵ ساله و اهل شهر جوانرود می‌باشد.

– روز یکشنبه ۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۳، یک کولبر جوان اهل بانه با تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی در منطقه مرز هه‌نگه‌ژال این شهر کشته شد.هویت این کولبر «سوران عبدی»، ۲۲ ساله، متاهل است که گفته می‌شود همسر وی باردار می‌باشد.

– روز یکشنبه ۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۳، یک کولبر اهل جوانرود بر اثر ایست قلبی در حین کولبری در نوار مرزی نوسود، جان خود را از دست داد.
هویت این کولبر، «محمد بایر محمدی» ۴۸ ساله، اهل روستای زیران از توابع شهرستان جوانرود گزارش شده است.

– یکشنبه پنجم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ یک کودک‌کولبر با هویت «هستیار عبدالکریمی» ١۵ ساله و اهل شهرستان دیواندره در مرز میشاو سقز بر اثر گیرافتادن در برف و سرمازدگی جانباخت.

– یک کولبر اهل پیرانشهر با هویت «سعید سلوسی» ۳۳ ساله، روز یکشنبه تاریخ ۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۳، در حین کولبری از گروه دیگری از کولبران جدا گشته و مفقود شده بود. پس از دو روز جستجوی مردمی، سرانجام روز چهارشنبه ٨ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ پیکر بی‌جان این کولبر توسط مردم منطقه پیدا شد. لازم به ذکر است که این کولبر بر اثر سرمازدگی جان خود را از دست داده‌است.

– روز پنج‌شنبه نهم فروردین‌ماه ۱۴۰۳، شورش شکری کولبر اهل روستای آلمانه مریوان بر اثر سقوط از کوه در ارتفاعات کوهستانی ته‌ته جانش را از دست داد.

– روز پنج‌شنبه نهم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ چند کولبر در ارتفاعات “دشت وزینه” میرآباد (سردشت) سقوط کرده و بر اثر آن یک کولبر با هویت «ابوبکر ماخوذی» اهل میرآباد کشته شد.

– شامگاه شنبه بیست و پنجم فروردین‌ماه ١۴٠۳، یک کولبر جوان اهل سردشت با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی بیتوش سردشت جانش را از دست داد. هویت این کولبر “مهرداد عبدالله‌زاده”، ٢٠ ساله و اهل روستای ماراغان از توابع شهر سردشت می‌باشد.

– شامگاه پنج‌شنبه ۲۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ نیروهای نظامی رژیم در مرز بسطام سقز، به سمت دسته‌ای از کولبران آتش گشودند که براثر آن یک کولبر باهویت «امید سیدی»، ۴۰ ساله کشته شد که پس از هشت ساعت جستجوی مردمی پیکر بی‌جان این کولبر پیدا شد.

– شامگاه چهارشنبه بیست و نهم فروردین‌ماه ۱۴۰۳، نیروهای هنگ‌مرزی در ارتفاعات کوهستانی ته‌ته هورامان به سوی گروهی از کولبران آتش گشودند که در نتیجه آن یک کولبر کشته شد. هویت این کولبر «سیوان دست‌افکن» مشهور به “سیوان دره‌پمان” اهل روستای “دره پمان” از توابع شهر مریوان می‌باشد. این کولبر متاهل و دارای یک فرزند خردسال می‌باشد.

– روز یک‌شنبه دوم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، یک کولبر با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی “بلَکی” بانه جانش را از دست داد. هویت این کولبر «شوانه احمدپور» ۳۴ ساله و اهل روستای “نجنە” از توابع شهر بانە می‌باشد. نامبرده متاهل و دارای یک فرزند می‌باشد.

– در روز جهانی کارگر چهارشنبه ۱۲ اریبهشت‌ماه ۱۴۰۳، یک کولبر اهل سقز توسط نیروهای هنگ‌مرزی در مرز بسطام شهر سقز با سلاح کلاشینکف و از فاصله یک متری و نزدیک به قلب مورد اصابت گلوله قرار گرفته و کشته شد.هویت این کولبر «هیمن احمدی»، ۴۵ ساله، متاهل و دارای یک فرزند ۸ ساله و اهل روستای «کاریزه» از توابع شهر سقز می‌باشد.

– روز پنج‌شنبه سیزدهم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی “سوورکێو” بانه گروهی از کولبران را مورد هدف تیراندازی قرار داده‌اند که در نتیجه آن یک کولبر جانش را از دست داد. هویت کولبر جانباخته «جلال سهرابی» حدوداً چهل ساله و اهل روستای “تاژان” از توابع شهر بانه می‌باشد. نامبرده متاهل و دارای دو فرزند بود. > Afshin Nadimi: – شامگاه یک‌شنبه شانزدهم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی هه‌نگه‌ژال بانه یک کولبر را با ضرب گلوله کشتند. هویت این کولبر «عطا رستم‌پور» حدوداً چهل ساله و اهل شهر سقز برای کولبرنیوز احراز شده است.

– روز پنج‌شنبه بیستم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ نیروهای سپاه پاسداران در نوارمرزی سردشت با سلاح سنگین دوشکا یک کولبر را مورد هدف تیراندازی قرار داده و او را کشته‌اند. هویت این کولبر «سالار احمدی» ٢٣ ساله، فرزند احمد مشهور به (احمد نیوچوانی) اهل نلاس از توابع شهر سردشت برای کولبرنیوز احراز شده است

– بامداد امروز پنج‌شنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، یک کولبر جوان اهل سقز بر اثر تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی در مرز هه‌نگه‌ژال بانه، کشته شد. هویت این کولبر، «واحد قادرپور»، فرزند بایز قادرپور، اهل روستای دره‌زیارت از توابع شهر سقز گزارش شده است.

– روز سه‌شنبه هشتم خردادماه ۱۴۰۳، نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی هه‌نگه‌ژال بانه به سوی گروهی از کولبران آتش گشودند که در نتیجه آن یک کولبر جوان کشته شده است. هویت این کولبر “سینا رسول‌زاده”، ١٩ ساله و اهل نلاس سردشت برای کولبرنیوز احراز شده است.

کولبرنیوز

Next Post

راسک؛ زخمی شدن دو شهروند از جمله یک سوختبر در سانحه رانندگی

پ مه 30 , 2024
در یک سانحه رانندگی در شهرستان راسک، دو شهروند از جمله یک سوختبر زخمی شدند. به گزارش کولبرنیوز، به نقل از منابع بلوچستان، امروز پنج‌شنبه ۱۰ خردادماه ۱۴۰۳، در پی تصادف یک دستگاه وانت نیسان سوختبر با یک خودرو پژو عبوری در منطقه کهیری واقع در شهرستان راسک، هر دو […]
photo 2024 05 30 18 32 18

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی