کوردستان؛ زخمی شدن سه کولبر اهل سقز و دیواندره در نوارمرزی بانه

سه کولبر از جمله دو کودک کولبر اهل شهرهای سقز و دیواندره در نوارمرزی هه‌نگه‌ژال بانه با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی زخمی شدند.

photo 2023 11 19 12 52 45

به گزارش کولبرنیوز جمعه ۲۶ آبان‌ماه ۱۴۰۲، نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی هنگه‌ژال بانه با سلاح ساچمه‌ای به روی گروهی از کولبران آتش گشودند که در نتیجه سه کولبر از جمله دو کودک کولبر زخمی شدند. بر اساس این گزارش شاخوان فیضی نوجوان ۱۹ ساله اهل دیواندره از ناحیه سر زخمی شده است و سرکوت عباسی ۱۶ ساله اهل سقز و دانا (فامیلی نامشخص) کودک ۱۷ ساله اهل شهر سقز نیز مورد هدف قرار گرفته و زخمی شده‌اند. لازم به ذکر است که این سه کولبر جهت مداوا به مراکز درمانی منتقل شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبر نیوز در ۶ ماە نخست سال ١۴٠۲، جمعاً ۸۵ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۱۳ کولبر معادل (%۱۵) کشته و ۷۲ کولبر معادل (%۸۵) نیز زخمی شده‌اند. از مجموع ۸۵ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ۷۷ مورد معادل (%۹۱) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.

کولبرنیوز

Next Post

کوردستان؛ کشته و زخمی شدن ۱۳۸ کولبر طی دو ماه گذشته

ی نوامبر 19 , 2023
طی دو ماه گذشته، دست‌کم ١٣٨ کولبر از جملە ٨ کودک زیر هجدە سال در مناطق مرزی کوردستان کشته و زخمی شده‌اند. با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز، از اول مهرماه تا ٢٧ آبان‌ماه ١۴٠۲، جمعاً ١٣٨ کولبر از جملە ٨ کودک زیر هجدە سال در مناطق مرزی […]
telegram cloud photo size 4 5967425001718136209 y

You May Like