کشته و زخمی شدن سه کولبر در نوارمرزی بانه

کشته شدن یک کولبر و زخمی شدن دو کولبر دیگر بر اثر شلیک مستقیم نیروهای سپاه پاسداران در نوارمرزی هنگه‌ژال بانه.

photo 2022 10 09 22 32 08

به گزارش کولبر نیوز امروز یک‌شنبه ۱۷ مهرماه ۱۴۰۱، نیروهای سپاه پاسداران رژیم در نوارمرزی هه‌نگه‌ژال بانه به سوی دسته‌ای از کولبران آتش گشودند که در نتیجه آن یک کولبر اهل بانه کشته و دو کولبر دیگر زخمی شده‌اند. هویت کولبر کشته شده “شهرام واصلی” فرزند طه اهل بانه می‌باشد و هویت دو کولبر زخمی تا زمان تنظیم این خبر برای کولبر نیوز احراز نشده است.

لازم به ذکر است که رسانه‌های وابسته به سپاه پاسداران پس از گسترش اعتراضات مردمی در شهرهای کردستان، از عملیات برون مرزی سپاه علیه احزاب کُرد اپوزیسیون حکومت ایران خبر دادند. بر اساس گزارشی دیگر کاروانی از نیروهای سپاه پاسداران با ادوات و تسلیحات سنگین نظامی در مرز بانه مستقر و از ساکنین مناطق مرزی این شهرستان خواسته‌اند تا اطلاع ثانوی از تردد در این مناطق خودداری کنند.

بر اساس آمارهای ثبت شده در کولبر نیوز در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۱ جمعاً ۱۹۰ کولبر در نوارمرزی استان‌های کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی کشته و زخمی شده‌اند که از این تعداد جمعاً ۲۶ کولبر معادل (%۱۴) کشته و ۱۶۴ کولبر معادل (%۸۶) نیز زخمی شده‌اند.
از مجموع ۱۹۰ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ۱۴۷ مورد معادل (%۷۷) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.

کولبرنیوز

Next Post

انتقال "اسکندر لطفی" و "مسعود نیکخواه" به زندان اوین

د اکتبر 10 , 2022
“اسکندر لطفی” و “مسعود نیکخواه” پس از بازداشت در روز ١٦ مهرماه به زندان اوین منتقل شدند. به‌گزارش کولبر نیوز روز یکشنبه ١٧ مهرماه ١٤٠١ با دستور بازپرس شعبه ٢ دادسرای ٣٣ تهران “اسکندر لطفی” و “مسعود نیکخواه” به زندان اوین منتقل شدند.“اسکندر لطفی” سخنگوی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی ایران […]
لطفی مسعود نیکخواه شعبان محمدی

You May Like