کشته و زخمی شدن دو سوختبر در محور راسک به پیشن

دو سوختبر بلوچ در پی تعقیب و گریز نیروهای نظامی در محور راسک به پیشن کشته و زخمی شدند.

به گزارش کولبر نیوز امروز پنجشنبه ۲۲ دی‌ماه ۱۴۰۱، بر اثر واژگونی یک دستگاه خودروی سوختبر در حین تعقیب و گریز نیروهای نظامی مرصاد در محور راسک به پیشن دو سوختبر بلوچ کشته و زخمی شدند.
هویت سوختبر کشته شده “یاسین صلاحزهی” ۳۰ ساله، فرزند خلیل و ساکن بُنپور (بمپور) اعلام شده و از هویت همراه وی که به شدت مجروح شده، تا لحظه تنظیم خبر اطلاعی در دسترس نمی‌باشد.

بر اساس این گزارش، نیروهای نظامی مرصاد در محور راسک به پیشن اقدام به تعقیب و ‌گریز خودروی یاسین نموده‌اند که راننده بدلیل از دست دادن کنترل خودرو، واژگون و راننده آن (یاسین) کشته شده است.
گفتنی است فرد دیگری که همراه یاسین بوده نیز زخمی شده و به بیمارستان ایرانشهر منتقل شده است.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند.

براساس آمار گردآوری شده از سوی کولبر نیوز از ابتدای سال ۲۰۲۳ تاکنون ۳ سوختبر بلوچ کشته و ١ سوختبر دیگر نیز زخمی شده است.

کولبرنیوز

Next Post

متن کامل نامه سپیده قلیان از زندان اوین

ج ژانویه 13 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it متن کامل نامه سپیده قلیان از زندان اوین هوای تبعید و تهران سرد است، برف هواخوری را پوشانده و من در چهارمین سال، از گذراندن حبس و تبعید، صدای پای رهایی و آزادی را از تمامی ایران می‌شنوم. […]
قلیان

You May Like