کشته شدن پدر و پسر سوختبر در نهبندان

پدر و پسر سوختبر بر اثر تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و واژگونی خودرو در محور نهیندان جانشان را از دست دادند.

photo 2023 06 22 15 08 03

به گزارش کولبرنیوز به نقل از حال‌وش، روز سه‌شنبه ۲۹ خردادماه ۱۴۰۲، دو سوختبر بلوچ که نسبت پدر و پسری داشتند بر اثر شلیک نیروهای نظامی که منجر به وژاگونی خودروی آنان در محور نهبندان به زاهدان شد، جان خود را از دست داده‌اند. هویت این دو سوختبر بلوچ “حبیب‌الله نهتانی” ۴۱ ساله فرزند یارمحمد سوختبر پدر و “محمدامین نهتانی” فرزند حبیب‌الله ۱۸ ساله سوختبر پسر، اهل و ساکن روستای حسین‌آباد تاجکوه واقع در منطقه زیرکوه از توابع خراسان جنوبی می‌باشند.
به گفته منابع محلی: حبیب‌الله مدت‌ها بود بخاطر مشکلات مالی و عدم شغل مناسب به سوختبری مشغول بوده که سه‌شنبه در مسیر نهبندان به زاهدان با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی به سوی خودرو از مسیر تردد خود خارج و واژگون شده است که بر اثر این واژگونی خود و پسر نوجوانش جان خود را از دست داده‌اند.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.

کولبرنیوز

Next Post

کشته شدن یک سوختبر بلوچ در درگس

پ ژوئن 22 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it یک سوختبر بلوچ بر اثر سانحه رانندگی در محور درگس جانش را از دست داد. به گزارش کولبرنیوز به نقل از منابع محلی، روز سه‌شنبه ۲۹ خردادماه ۱۴۰۲، یک سوختبر بلوچ بر اثر سانحه رانندگی در محور درگس […]
photo 2023 06 22 19 46 18

You May Like