کشته شدن دومین روحانی سوختبر بلوچ طی یک هفته گذشته

یک روحانی سوختبر با تیراندازی نیروهای نظامی و واژگونی خودرو جان خود را از دست داد.

sookhtbarrr

به گزارش رسیده به کولبر نیوز صبح امروز سه‌شنبه ۱٧ خردادماه ۱٤٠١ یک روحانی سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی کشته شد.

هویت این سوخت بر بلوچ حافظ “محمد شهیکی (آبورز)” فارغ‌التحصیل مسجد مکی زاهدان عنوان شده است.

“حافظ محمد” با خودروی خود در محور “بم” به ریگان حد فاصل روستای عباس‌آباد رودشور مورد تعقیب و گریز ماموران انتظامی قرار گرفته که به سمت خودروی او تیراندازی کرده‌اند. این منبع افزود: با تیراندازی نیروهای نظامی، خودروی این روحانی بلوچ واژگون شده و منجر به جان باختن وی شده است.

گفته می‌شود نیروهای نظامی پس از تیراندازی به سمت خودروی حافظ محمد و واژگونی خودرو بدون امدادرسانی از محل متواری شده‌اند.

این در حالی است که روز سه‌شنبه دهم خردادماه ١٤٠١ نیز یک روحانی سوختبر بلوچ دیگر نیز بر اثر تصادف رانندگی در شهرستان زاهدان زخمی شد که پس از سه روز بستری در بیمارستان جان خود را از دست داد. هویت این روحانی سوخت‌بر “مولوی سخی (عبدالولی) گرگیج ” اهل زاهدان بود.

در سال ۲۰۲۱ دستکم ۸٧ سوختبر هنگام سوختبری با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و یا بر اثر سانحه جان خود را از دست داده‌اند که از میان جان باختگان، سه مورد کودک زیر ۱۸ سال بوده‌اند. همچنین طی سال ۲۰۲۱ بیش از ۳۱ سوختبر بلوچ به اشکال مختلف زخمی شده‌اند.

کولبرنیوز

Next Post

زخمی شدن دو کولبر و کاسبکار در نوارمرزی بانه و بازرگان

چ ژوئن 8 , 2022
زخمی شدن یک کولبر و یک کاسبکار در نوارمرزی بانه و بازرگان با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی. بر اساس گزارش‌های رسیده به کولبر نیوز روز دوشنبه ۱۶ خردادماه ۱٤٠١ در نوار مرزی هنگه‌ژال بانه یک کولبر با نام “سمکو خضرنژاد” ۳۶ ساله و اهل مهاباد توسط نیروهای هنگ‌مرزی بانه با […]
photo 2022 06 08 01 07 46

You May Like