کارگران با گسترش مبارزات خود جواب محکمی بە خامنەای خواهند داد!

hafttapeh strikes 13990511001137637319199321354644 51790 photot

خامنه‌ای پیش از ظهر روز شنبه ۹ اردیبهشت و در آستانه روز جهانی کارگر برای گروهی از کارگرانی کە “نماینده جامعه کارگری” خواندە شدند صحبت کرد. وی در سخنانش ضمن قبول وجود فساد گسترده در بین مدیران، ریاکارانه گفت: اگر فساد هست و این فساد هم گسترده است به این دلیل است که مدیران نظام به فرمان او عمل نکرده‌اند.

این فریبکاری آشکار را حتی خامنەای خود نیز باور ندارد، زیرا او و کارگران و همە مردم ایران می‌دانند همە آن‌چه کە در ایران در عرصە سیاست‌های کلان اقتصاد و سیاسی بە پیش می‌رود نمی‌تواند بە فرمان او و یا با تائید او نبودە باشد. خامنەای سال پیش با تکرار همین گفتەها وعده داده بود که با سیاست‌های دولت جدید مشکلات به تدریج برطرف خواهند شد. وعده‌ای که نه تنها محقق نشد بلکه افزایش اعتراضات کارگری وگسترش آن به بخش‌های بزرگ‌تری از جامعه کارگری در سال گذشتە تاکنون نشان می‌دهد که دولت مطلوب خامنەای در پایمال کردن حقوق کارگران همان سیاستی را دنبال می‌گیرد کە تداوم حاکمیت جمهوری اسلامی به آن نیاز دارد.

خامنەای همزمان کە دروغ می‌گوید، می‌داند کە کارگران در بخش‌های تولیدی و خدماتی نسبت بە وضعیت موجود، نسبت بە پایمال شدن هر روزە ارزش انسانی خود بە عنوان تولید کنندگان ثروت جامعە، نسبت بە غارت و چپاول این ثروت از سوی حاکمیت اعتراض دارند، می‌داند معلمان، بازنشستگان، رانندگان کامیون، پرستاران و غیره معترض‌اند. او می‌داند کە کارگر در نظام ظالمانە موجود راهی غیر از اعتراض ندارد و نگران است از این‌که در مسیر این اعتراضات کارگران متشکل شوند. از این‌رو با ریاکاری اعتراف می‌کند که: “اعتراض‌هایی در محیط کارگری وجود داشته؛ بعضی از این اعتراضات که حالا بنده تا آن‌جایی که خبر دارم اعتراض‌های به‌جایی بوده است”، سال گذشته هم گفت: “اعتراض‌های کارگران را به حق می‌داند ولی برای او مهم است که کارگرها همراە نظام و با دشمن مرزبندی کنند”. این سخنان در حالی ایراد می‌شود کە مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس بە دنبال اعتصاب اخیر کارگران گاز و نفت و پتروشیمی اعلام کرد: در ۸ طرح پتروشیمی این منطقه تعدادی از کارگران فصلی به دلیل مشکلات معیشتی اعتصاب کردند که با پایان مهلت قانونی، ۴ هزار نفر از آن‌ها با کارگران جدید جایگزین می‌شوند.

آری، اعتراض بە‌حقِ کارگران برای دریافت دستمزدی متناسب با تورم افسارگسیختە، با اخراج آنان جواب می‌گیرد. بدون شک خامنەای از این تهدید اطلاع دارد، اما او و همە مدیران نظام، نمی‌توانند و نمی‌خواهند کە در مقابل خواست عادلانە و بە‌جایِ کارگران عقب بنشینند و خواست‌های آنان را گردن نهند، زیرا هرگونه عقب‌نشینی را برای بقای حاکمیت خود بسیار خطرناک می‌دانند.

خامنه‌ای البته در صحبت‌های یک ‌طرفه خود نگفت که سال‌ها اعتراضات کارگری و سرکوب تشکل‌های کارگری به دست دستگاه امنیتی زیر نظر او و دستگیری فعالان کارگری چرا رخ داده و چرا هنوز با شدت بسیار ادامه دارد و نگفت چرا کمتر فعال کارگریست کە بارها راهی زندان نشدە باشد و مورد اذیت، آزار و تهدید مأموران امنیتی قرار نگرفتە باشد.

خامنەای دربخش دیگری از سخنانش گفت: خیلی خوشحال است که گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی نتوانستند جامعه کارگری را تحریک کنند و مدعی شد که کارگران در کنار نظام ایستاده‌اند. او ادامە داد کە مهم‌ترین نشانه‌ی وفاداری جامعه‌ی کارگری به نظام رفتار آن‌ها در این چند دهه بوده است. با کنار رفتن گروهک‌ها، امروز بە گفتە او عمدتاً بدخواهان خارجی در این قضیه وارد شدند. برای این‌که بتوانند جامعه‌ی کارگری را در مقابل نظام قرار بدهند.

خامنەای بە خوبی می‌داند کە کارگران و مردم زحمت‌کش در سراسر ایران از سال‌ها قبل و بویژە در یک‌سال گذشتە نە تنها در کنار نظام او قرار نگرفتەاند بلکە سرسختانە در مقابل آن ایستادەاند. او «صدای مرگ بر دیکتاتور» را حتماً شنیدە است، این صدای کارگران و مردم عاصی از ستم، سرکوب و بی‌حقوقی در سراسر ایران است کە فریاد زدە می‌شود. او می‌داند کە برای این مردم راهی غیر از رهایی از حاکمیت او نماندە است. در شرایط بحرانی چون شرایط امروز ایران کە فقر و فلاکت، خشم و نارضایتی عمیق همه جای این کشور را فراگرفته است، مردمی کە بار سنگین این بحران را بر دوش دارند از جملە کارگران مصمم‌تر هستند که برای تغییر وضع موجود و بهبود شرایط زندگی خود اقدام کنند. اما جمهوری اسلامی که دادن هرگونه امتیازی به کارگران معترض و مردم آزادی‌خواه و تحت‌ستم این کشور برای بقای خود خطرناک می‌داند، با همە توان در مقابل مطالبات حق‌طلبانه مردم ایستادگی می‌کند در این راه از هیچ جنایتی هم رویگردان نیست.

دشمن سازی از آن‌چه که خامنه‌ای از آن به نام “بدخواهان خارجی” نام می‌برد، حربه نخ‌نمایی است که به کارگیری تکراری و افراطی آن، نتایجی کاملاً خلاف انتظار وی به بار می‌آورد. در حقیقت، خامنەای و نظامش از این حربه بسیار بیش از اندازه استفاده کردە‌اند و حنای آن‌ها در این زمینه دیگر رنگی ندارد. ریشه مشکل خامنه‌ای نه در آنسوی مرزها بلکه در اعماق جامعه ایران است. بدون شک کارگران با گسترش اعتراضات خود جواب محکمی بە یاوەگویی‌های خامنەای و دیگر مدیران ریز و درشت نظام فاسد جمهوری اسلامی خواهند داد.

کولبرنیوز

Next Post

نامه اعتراضی گلرخ ایرایی از زندان اوین؛ برای داشتن حقوق اولیه‌، مجازات و کشته می‌شویم!

ش مه 6 , 2023
از چه پشیمان باشیم؟ ما که مسکن‌مان زیر خط فقر است و فرزندان‌مان را با تن‌فروشی سیر می‌کنیم و برای هفتاد هزار تومان به دار آویخته می‌شویم و دستان‌مان به حکم شریعت بریده می‌شود، ما که فرزندان‌مان به جرم همراه داشتن چاقو به دار آویخته می‌شوند و قربانیان کودک‌کشی شده‌ایم […]
photo 2023 05 05 21 16 41

You May Like