پنج روز بی‌خبری از وضعیت فعال کارگری کامران ساختمانگر

با گذشت پنج روز از بازداشت کامران ساختمانگر فعال کارگری اهل سنندج، هنوز خبری از وضعیت و محل بازداشتش در دسترسی نمی‌باشد.

photo 2022 10 03 20 42 37

به گزارش کولبر نیوز، کامران ساختمانگر فعال کارگری اهل شهر سنندج روز پنج‌شنبه ۷ مهرماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است. خانواده نامبرده پس از گذشت پنج روز از زمان بازداشت این فعال کارگری هنوز از وضعیت و محل نگهداری او بی‌خبر هستند.
لازم به ذکر است که آقای ساختمانگر مریض می‌باشد و نگهداری او در سلول‌های انفراد و بازجوی می‌تواند به سلامتی او ضربات جبران‌ناپذیری بزند.

فعال کارگری کامران ساختمانگر در تاریخ ۱۴ شهریورماه ۱۳۹۸ توسط نیروهای امنیتی در شهر سنندج بازداشت و در تاریخ ۱۱ مهرماه ۱۳۹۸ پس از پایان بازجویی‌ها به زندان مرکزی شهر سنندج منتقل شد. وی نهایتاً در تاریخ ۷ آذرماه ۱۳۹۸ با تودیع قرار وثیقه تا پایان مراحل دادرسی از زندان مرکزی سنندج آزاد شد.

آقای ساختمانگر در تاریخ ۲۸ آبان ۱۳۹۸ توسط شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج از بابت اتهام “عضویت در یکی از احزاب مخالف نظام” به ۵ سال حبس تعزیری و از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس تعزیری محکوم شد. با استناد این حکم فروردین ماه ۱۴۰۰ توسط دادگاه تجدید نظر استان کردستان عیناً تایید شد و در تاریخ ۱ آذرماه ۱٤٠٠ نیز درخواست اعاده دادرسی آقای ساختمانگر در دیوان عالی کشور رد شد. با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد، یعنی ۵ سال حبس تعزیری از بابت اتهام “عضویت در یکی از احزاب مخالف نظام” در خصوص وی قابل اجرا است.

کولبرنیوز

Next Post

توهمات خامنه‌ای و گسترش مبارزات مردم علیه جمهوری‌اسلامی

س اکتبر 4 , 2022
توهمات خامنه‌ای و گسترش مبارزات مردم علیه جمهوری‌اسلامی روز دوشنبه ۱۱ مهرماه علی خامنه‌ای سکوت خود را بعد از بیش از دو هفته از اعتصابات و اعتراضات در کردستان و ایران شکست. روال عادی خامنه‌ای طی سال‌های گذشته سکوت در دوره اعتراضات و ظاهر شدن و سخنرانی پیروزی علیه معترضین […]
image 2022 10 04 12 27 06

You May Like