پرونده‌سازی برای کودکان و نوجوانان، با نام “جوانان محلات ارومیه”

پرونده‌سازی برای ۲۵ کودک و نوجوان شهر ارومیه از جمله یک کودک ۱۵ ساله، تحت عنوان “جوانان محلات ارومیه” و وادار کردن آن‌ها به اعتراف اجباری از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی.

photo 2023 01 23 20 11 26

به گزارش کولبر نیوز روز ۲۶ آبان‌ماه ۱۴۰۱ خبرگزاری صداوسیما با انتشار تصاویری از دستگیری گروهی که با نام “جوانان محلات ارومیه” فعالیت می‌کردند، خبر داد. در این گزارش آمده بود که ۲۵ نفر در این پرونده دستگیر شده‌اند که هشت نفر از آنان زن هستند.

گزارشات منتشر شده نشان می‌دهد که بسیاری از دستگیرشدگان زیر ۱۸ سال سن دارند و کم‌سن‌ترین فرد دستگیرشده در این پرونده یک دختر دانش‌آموز ۱۵ ساله است.

سمانه فتحی دانش‌آموز ۱۵ ساله، حسین عاشوری دانش‌آموز ۱۸ ساله، محمدرضا سیف‌اله‌زاده، علی ابراهیمی دانش‌آموز ۱۸ ساله، هادی حسنلو، حسام ژیان دانش‌آموز ۱۷ ساله از جمله متهمان این پرونده‌ هستند که هم اکنون با قید وثیقه آزاد شده و در انتظار دادگاه هستند.

همچنین با استناد به گزارشات منتشر شده افراد دستگیر شده هیچ شناختی از یکدیگر ندارند و تا پیش از دستگیری اصلاً همدیگر را نمی‌شناختند این در حالی است که به این افراد اتهام تشکیل گروه “جوانان محلات ارومیه” زده شده است.

دستگیرشدگان تحت شکنجه وادار به اعتراف علیه یکدیگر و تشکیل گروه شده‌اند.

کولبرنیوز

Next Post

کشتار کارگران خاتون‌آباد فراموش نخواهد شد

س ژانویه 24 , 2023
امروز سه‌شنبه چهارم بهمن‌ماه ۱۴۰۱، نوزدهمین سالروز به خون کشیدن مبارزات کارگران مجتمع مس “خاتون‌آباد” درشهر “بابک” در استان کرمان است. کشتار کارگران در خاتون‌آباد در چنین روزی در سال ۱۳۸۲ در زمان صدارت اصلاح‌طلبان حکومتی روی داد. زمانی که خاتمی‌ها، کروبی‌ها و موسوی‌ها بر طبل دفاع از حقوق مدنی […]
خاتون‌آباد 1

You May Like