وضعیت نگران کننده بهنام موسیوند در چهاردهمین روز اعتصاب غذا+ویدیو

خواهر بهنام موسیوند، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی‌شهر کرج،در چهاردهمین روز اعتصاب غذای این زندانی سیاسی، با انتشار مطلبی در توییتر از تداوم اعتصاب غذا و احتمال به کُما رفتن بهنام موسیوند خبر داد.

photo 2022 09 13 19 07 47

به گزارش کولبر نیوز، امروز سه‌شنبه بیست و دوم شهریورماه ۱٤۰۱،خواهر بهنام موسیوند، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی‌شهر کرج، با انتشار مطلبی در توییتر نوشت: جان برادرم در خطر است. وزن او به ۴۹ کیلوگرم رسیده است و قند خون او روی ۷۰ است. او از دریافت سرم خوداری می‌کند و دکترها اعلام کرده‌اند، اگر این روند ادامه پیدا کند، احتمال به کُما رفتن او خیلی بالاست.
او هم‌چنین نوشته است که تنها خواسته بهنام انتقال او به زندان اوین و درمان کامل است و نه اینکه مثل گذشته به بازی گرفته شود.

بهنام موسیوند در تاریخ ۱۹ شهریورماه ۱٤۰۱، در پی حال نامساعد جسمی و افت فشار شدید، از زندان رجایی شهر کرج به بیمارستان طالقانی تهران اعزام شد. او همچنان در اعتراض به عدم رسیدگی به خواسته خود مبنی بر بازگشت به زندان اوین در اعتصاب غذا بسر می‌برد و از دریافت سرم و خدمات درمانی امتناع می‌کند.

خواهر این زندانی سیاسی هفته گذسته نیز پس از ملاقات با بردارش در زندان رجایی‌شهر کرج، با انتشار پستی نوشت: ‏برادرم ‎بهنام موسیوند قادر به ایستادن و راه رفتن نبود و برای دیدن من با ویلچری شکسته او را نزد من آوردند.
‏برادرم ‎هم‌چنان با وضعیت وخیم و وجود خونریزی معده در اعتصاب غذا است و تا رسیدن به خواسته‌های قانونی‌اش یعنی بازگشت به زندان اوین و برخورداری از حق درمان آن را نخواهد شکست.

درخواست کمک و طلب استمداد مادر بهنام موسیوند از مدافعان حقوق بشر و جامعه بین‌الملل

بهنام موسیوند روز چهارشنبه ۹ شهریورماه، در اعتراض به انتقال خود از زندان اوین به یکی از سلول‌های انفرادی زندان رجایی شهر کرج، دست به اعتصاب غذا زد. وی یک روز قبل از این واقعه، با ارائه یک نامه قضایی مبنی بر اعزام او به یکی از مراکز درمانی از بند خارج و همراه با ضرب‌و‌شتم به زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شد.
به نقل از هرانا: بهنام از بیماری‌های مختلفی رنج می‌برد و نیروهای امنیتی برای چندمین بار از اعزامش امتناع کرده بودند، صبح روز چهارشنبه مسئولان زندان با ارائه یک نامه قضایی مبنی بر اعزام او به یکی از مراکز درمانی، بهنام موسیوند را متقاعد به خروج از بند کرده و سپس همراه با ضرب‌و‌شتم به وسیله یک دستگاه خودرو ون، وی را به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند.

بهنام موسیوند در تاریخ ۱۲ بهمن ماه ۱۳۹۶ توسط نیروهای امنیتی در منزل شخص‌اش بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. او در تاریخ ۲۸ اسفندماه ۱۳۹۶ با تودیع قرار وثیقه از زندان اوین آزاد شد.
بهنام موسیوند شهریورماه ۱۳۹۸ توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی “محمد مقیسه” از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور” به ۵ سال حبس تعزیری و از بابت اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به یک سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در مرحله تجدیدنظر توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عیناً تایید و به او ابلاغ شد. بهنام موسیوند نهایتاً در تاریخ ۲۵ خردادماه ۱۳۹۹ پس از حضور در واحد اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت و جهت تحمل دوره محکومیت خود به زندان اوین منتقل شد.

کولبرنیوز

Next Post

زخمی شدن دو کولبر در نوارمرزی بانه

س سپتامبر 13 , 2022
دو کولبر اهل بانه با شلیک مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی هنگه‌ژال بانه زخمی شدند. به گزارش کولبر نیوز روز دوشنبه ۲۱ شهریورماه ۱٤۰۱، دو کولبر اهل بانه با شلیک مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی هنگه‌ژال بانه زخمی شدند.هویت این دو کولبر “خالق حمزه‌پور” فرزند عزیز متاهل و دارای یک […]
photo 2022 09 13 19 25 23

You May Like