واژگون شدن یک خودروی سوختبر بلوچ در سراوان+ویدیو

با تعقیب و گریز نیروهای مرصاد خودروی یک سوختبر بلوچ در سراوان واژگون شد.

به گزارش کولبرنیوز به نقل از کمپین فعالین بلوچ روز شنبه ۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲، با تعقیب‌ و گریز نیروهای مرصاد یک خودروی سوختبر بلوچ در سراوان واژگون شد. گفته می‌شود در اثر واژگونی خودرو پای راننده زخمی شده است. این حادثه در روستای ناهوگ ۳۰ کیلومتری شهرستان سراوان اتفاق افتاده است.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند.
با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.

کولبرنیوز

Next Post

قطعنامه تشکل‌های صنفی و مدنی مستقل ایران به مناسبت روز معلم و اول ماه مه روز جهانی کارگر

ی آوریل 30 , 2023
روز معلم و مراسم اول ماه مه امسال را در حالی برگزار می‌کنیم که کارگران، معلمان، زنان، دادخواهان، ملت‌های تحت‌ستم، دانشجویان، بازنشستگان و عموم توده‌های ستمدیده مردم ایران در مصافی تاریخی و زیر و رو کننده با سیستم ضدانسانی حاکم بر کشور قرار گرفته‌اند و به رغم سرکوب خونینی که […]
photo 2023 04 30 10 51 40

You May Like