نوسود؛ مجروح شدن ١٨ کولبر توسط هنگ‌مرزی

شامگاه شنبه ۵ اسفندماه ۱۴۰۲، ١٨ کولبر، از جمله یک کودک‌کولبر توسط هنگ‌مرزی رژیم در نوار مرزی نوسود زخمی شدند.

شدن ١٨ کولبر نوسود

به گزارش کولبرنیوز نیروهای هنگ‌مرزی رژیم در نوار مرزی نوسود با تیراندازی و پرتاب سنگ از ارتفاع به دسته‌ای از کولبران حمله کرده و بر اثر آن ١٨ کولبر مجروح شدند که دست‌کم یکی از آن‌ها کودک‌کولبر است.

هویت دو کولبر تاکنون به نام‌ها «میلاد (فامیلی نامشخش)» و «فرزاد (فامیلی نامشخص)» اهل دالاهو استان کرمانشاه برای کولبرنیوز محرز گردیده‌است.
بنابه این گزارش “میلاد” از ناحیه پشت و کتف و “فرزاد” از ناحیه کمر و ران دچار جراحت شدید شده‌اند.
یک منبع مطلع به کولبرنیوز گفته است که “فرزاد” از فاصله کمتر از یک متر مورد اصابت گلوله‌های ساچمه‌ای قرار گرفته است.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبر نیوز در سال ٢٠٢٣ میلادی، جمعاً ٢٩٩ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۳۲ کولبر معادل (%۱۱) کشته و ٢۶۷ کولبر معادل (%۸۹) نیز زخمی شده‌اند. از مجموع ٢٩٩ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ٢۶١ مورد معادل (%٨٧) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است. هم‌چنین از مجموع ۲۹۹ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند، تعداد ۳۰ نفر از آن‌ها کودک زیر ١٨ سال می‌باشند.

کولبرنیوز

Next Post

زاهدان؛ کشته و زخمی شدن دو سوختبر بلوچ در پی سانحه جاده‌ای

ی فوریه 25 , 2024
دو سوختبر بلوچ در پی سانحه جاده‌ای در محور زاهدان به خاش، کشته و زخمی شدند. به گزارش کولبرنیوز، به نقل از حال‌وش، ظهر امروز یکشنبه ۶ اسفندماه ۱۴۰۲، در پی برخورد دو خودرو سوختبر در محور زاهدان به خاش در حد فاصل پمپ بنزین خاش، یک سوختبر بلوچ کشته […]
IMG 4423

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی