نوسود؛ زخمی شدن یک کولبر با تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی

یک کولبر بر اثر تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود، زخمی شد.

به گزارش کولبرنیوز، امروز سه‌شنبه ۷ فروردین‌ماه ۱۴۰۳، یک کولبر بر اثر تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود، به شدت زخمی شد.
تا لحظه تنظیم این گزارش، اطلاعی از هویت این کولبر در دست نمی‌باشد. وضعیت این کولبر وخیم گزارش شده و جهت مداوا به مراکز درمانی نوسود منتقل شده است.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز در سال ۱۴۰۲ شمسی، جمعاً ۴۴۴ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان‌غربی، کوردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۴۴ کولبر معادل (١۰٪) کشته و ۴۰۰ کولبر معادل (۹۰٪) زخمی شدند. از مجموع ۴۴۴ کولبری که در سال ۱۴۰۲ کشته و زخمی شده‌اند، جمعاً ٣٧۳ مورد، معادل (٨۴٪) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.
هم‌چنین از مجموع ۴۴۴ کولبری که طی سال ۱۴۰۲ در نوار مرزی کوردستان کشته و زخمی شده‌اند، ٣٧ نفر از آن‌ها کودکان زیر ١٨ سال هستند.
در سال ١۴۰٢ ما شاهد افزایش ٩۰٪ کشته و زخمی شدن کولبران در نوارمرزی کوردستان بوده‌ایم.

کولبرنیوز

Next Post

نوسود؛ احزار هویت کولبران بازداشت‌شده توسط حرس‌الحدود

س مارس 26 , 2024
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it دوازده کولبر اهل شهر جوانرود توسط نیروهای مرزبانی عراق(حرس‌الحدود) در نوارمرزی نوسود و بیاره اقلیم کوردستان بازداشت شدند. به گزارش کولبرنیوز شامگاه دوشنبه ششم فروردین‌ماه ١۴٠۳، نیروهای مرزبانی عراق (حرس‌الحدود) در مرز بیاره اقلیم کوردستان و نوسود دوازده […]
FECCF066 C103 4220 B466 9EE3C9A56AB9

You May Like