نوسود؛ زخمی شدن یک کولبر با تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی

یک کولبر اهل «تازه‌آباد سریاس» با تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی در مرز نوسود زخمی شد.

به گزارش کولبرنیوز، شامگاه سه‌شنبه ۲۱ آذرماه ۱۴۰۲، یک کولبر اهل روستای «تازه‌آباد سریاس» از توابع بخش شاهو شهرستان روانسر با تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی در مناطق مرزی نوسود زخمی شد.

تا لحظه تنظیم این گزارش، اطلاعی از هویت این کولبر حاصل نشده است. گفتنی است این کولبر جهت مداوا بە مراکز درمانی شهر نوسود منتقل شدە است.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز از ابتدای پاییز، از اول مهرماه تا اول آذرماه ١۴٠۲، جمعاً ١۵۴ کولبر در مناطق مرزی کوردستان بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی، ضرب و شتم توسط نیروهای نظامی رژیم و رفتن روی مین، کشته و زخمی شده‌اند.
از این تعداد جمعاً ۹ کولبر کشته و ١۴۵ کولبر نیز زخمی شده‌اند. از مجموع ١۵۴ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ١۴۱ مورد معادل (%٩۲) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.

کولبرنیوز

Next Post

انتقال جلال امینی به زندان بوکان

چ دسامبر 13 , 2023
جلال امینی، شهروند اهل بوکان جهت اجرای حکم حبس خود، به زندان این شهر منتقل شد. به گزارش کولبرنیوز، روز سه‌شنبه ۲۱ آذرماه ۱۴۰۲، جلال امینی، شهروند اهل بوکان جهت اجرای حکم حبس خود، احضار و به زندان این شهر منتقل شد. دی‌ماه سال ۱۴۰۱، جلال امینی از سوی شعبه […]

You May Like