نودشە؛ زخمی شدن یک کولبر نوجوان با شلیک مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی

صبح امروز ۱۷ آبان‌ماه ۱۴۰۲، یک کولبر حدودا ۱۶ ساله با شلیک مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نودشه به شدت زخمی شد.

photo1699436782

به گزارش کولبرنیوز، صبح امروز چهارشنبه ۱۷ آبان‌ماه ۱۴۰۲، یک کولبر با هویت «مبین (فامیلی نامشخص)»، حدودا ۱۶ ساله و از اهالی شهر نودشه با شلیک مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوار مرزی این شهر به شدت زخمی شد.

گفته می‌‌شود، این کودک کولبر با سلاح «کلاشینکف» مورد اصابت گلوله قرار گرفته است.

این کولبر، توسط فوریت‌های شهر نودشه جهت مداوا به مراکز درمانی این شهر منتقل شده است و گفته می‌شود که بر اثر شدت جراحات وارده در معرض خطر قطع عضو قرار دارد.

 با استناد به آمار ثبت شده در کولبر نیوز در ٦ ماە نخست سال ١۴٠۲، جمعاً ۸۵ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۱۳ کولبر معادل (%۱۵) کشته و ۷۲ کولبر معادل (%۸۵) نیز زخمی شده‌اند.از مجموع ۸۵ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ۷۷ مورد معادل (%۹۱) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.

Next Post

کوردستان؛ کشتە و زخمی شدن ٤٨ کولبر طی یک هفتە گذشتە

چ نوامبر 8 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it از یازدە آبان‌ماه تا ١٧ آبان‌ماه ١٤٠٢، دست‌کم ٤٨ کولبر بر اثر شلیک مستقیم، ضرب و شتم نیروهای هنگ‌مرزی و انفجار مین کشتە و زخمی شدند. بە گزارش کولبرنیوز، از ١١ آبان‌ماه تا ١٧ آبان‌ماه ١٤٠٢، دست‌کم ٤٨ کولبر بر […]
telegram cloud photo size 4 5936097974117579749 y
Telegram Channel