نبود جادە ارتباطی مناسب؛ مردم روستای گیران با دستان خالی اقدام بە ساخت جادە کردەاند

 نبود جادە ارتباطی مناسب در سایە بی‌توجهی مسئولان، جوانان و کودکان روستای گیران از توابع فنوج را مجبور کردە است تا با دستان خالی برای ساخت جاده‌ اقدام کنند.

بە گزارش کولبرنیوز، بە نقل از حال‌وش، مردم روستای گیران از توابع شهرستان فنوج که سال‌ها است از نبود راه و جادەهای ارتباطی مناسب رنج می‌برند و پس از پیگیری‌های بسیار پاسخی از مسئولین دریافت نکردند، اجبارا خودشان با دستان خالی و با بیل و کلنگ اقدام بە ساخت جادە کردەاند.
بر اساس این گزارش، تنها جاده فعلی این روستا که فاصله زیادی به آن دارد خاکی بوده و چندان قابل تردد نیست. روستای گیران و حومه آن که حدود ۲۰۰۰ نفر جمعیت دارد، در سایە نبود راه مناسب و امکان دسترسی بە دیگر نقاط، مردم این منطقە را با مشکلات زیادی مواجە ساختە است. نبود امکان دسترسی و رفت و آمد آسان بە شهر فنوج، باعث شدە است کە بسیاری از دانش‌آموزان دختر مقطع دبیرستان به دلیل دایر نشدن کلاس‌های درس و مسافت طولانی تا شهر، از تحصیل بازماندە و مجبور بە ترک تحصیل شوند.
گفته می‌شود، جاده‌ای که اهالی روستا هم اکنون برای ساخت آن با بیل و گلنگ شبانه روز مشغول هستند در صورت اتمام، فاصله روستا تا جاده آسفالت اصلی را حداقل ۲۰ کیلومتر کاهش می‌دهد.

Next Post

بوکان؛ سعدالله رسول‌پور به زندان منتقل شد

س دسامبر 12 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Email شعبه اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب بوکان روز دوشنبه ۲۰ آذرماه ۱۴۰۲، پس از احضار «سعدالله رسول‌پور» از معترضان قیام ژینا او را جهت گذراندن محکومیت ٩ ماهه‌ی خود بازداشت و به زندان این شهر منتقل کرد. به […]
رسول‌پور به زندان منتقل شد
Telegram Channel