احضار و بازداشت دو تن از اعضای کمپین معلولان در قزوین و تهران

لیلا میرخوشحال ادمین سابق کمپین معلولان و بهروز مروتی مدیر کمپین معلولان از سوی نهادهای امنیتی احضار و بازداشت شدند.

telegram cloud photo size 4 5857316355374694413 y

به گزارش کولبرنیوز روز چهارشنبه ١٩ مهرماه ۱۴۰۲، لیلا میرخوشحال ادمین سابق کمپین معلولان از سوی حراست بهزیستی قزوین احضار شده بود که پس از مراجعه نامبرده بازداشت شده است. بهروز مروتی مدیر کمپین معلولان نیز همزمان از سوی شعبه بازپرسی دادسرای زندان اوین احضار و بازداشت شده است و نیروهای امنیتی اقدام به تفتيش منزل شخصی این شهروند کرده و وسایل شخصی او از جمله کامپیوتر و تلفن همراه او را ضبط کرده‌اند.

لیلا میرخوشحال بیماری sma و معلولیت شدید جسمی دارد و خانواده‌اش به شدت‌ نگرانش هستند. وی بعلت پیشرفت بیماری چند سالیست همکاری‌اش را با کمپین قطع کرده است.

کمپین معلولان در ماه‌های گذشته برای احقاق حقوق معلولان چندین تجمع سراسری در شهرهای مختلف و در مقابل نهادهای گوناگون دولتی برگزار کرده است. مطابق معمول مقامات حکومتی به جای رسیدگی به خواسته‌های معترضان، کسانی را که اعتراض دارند، احضار کرده‌اند تا با تهدید جلوی اعتراضات را بگیرند.

کولبرنیوز

Next Post

سمنان؛ وضعیت نگران‌کننده سلامتی عاطفه رنگریز

ج اکتبر 13 , 2023
عاطفه رنگریز به دلیل فشارهای ناشی از بازجویی طی چند روز گذشته سه بار دچاره عارضه قلبی شده است. نیروهای امنیتی از اعزام او به بیمارستان جلوگیری کرده و این عارضه تنها با پیگیری یک پزشک در اداره اطلاعات سمنان مورد پیگیری قرار گرفته است. به گزارش کولبرنیوز، عاطفه رنگریز، […]
telegram cloud photo size 4 5857316355374694417 y

You May Like