سمنان؛ وضعیت نگران‌کننده سلامتی عاطفه رنگریز

عاطفه رنگریز به دلیل فشارهای ناشی از بازجویی طی چند روز گذشته سه بار دچاره عارضه قلبی شده است. نیروهای امنیتی از اعزام او به بیمارستان جلوگیری کرده و این عارضه تنها با پیگیری یک پزشک در اداره اطلاعات سمنان مورد پیگیری قرار گرفته است.

telegram cloud photo size 4 5857316355374694417 y

به گزارش کولبرنیوز، عاطفه رنگریز، نویسنده، مترجم، فعال حقوق زنان و کارگران و شهروند ساکن دامغان، طی هفته جاری دوباره به اداره اطلاعات سمنان منتقل و‌ پس از گذراندن مراحل بازجویی، به بند عمومی زندان سمنان بازگردانده شده است.

بر اساس این گزارش، در طول این مدت، عاطفه رنگریز به دلیل فشارهای ناشی از بازجویی در سه نوبت دچار عارضه قلبی شده اما نیروهای امنیتی از اعزام او به بیمارستان جلوگیری کرده‌اند. این عارضه تنها با حضور یک پزشک در اداره اطلاعات سمنان مورد پیگیری قرار گرفته است.

در تاریخ سوم مهرماه ۱۴۰۲، با وجود ابلاغ قرار وثیقه یک میلیارد تومانی و تودیع آن از سوی خانواده رنگریز، با آزادی این پژوهشگر و فعال زنان مخالفت شده است. بنا به صحبت‌های بازپرس حاضر در دادسرای عمومی و انقلاب شاهرود: «اداره اطلاعات نیازمند بازجویی‌های بیشتر است و آزادی به قید وثیقه میسر نیست».

عاطفه رنگریز، روز یکشنبه ۱۹ شهریورماه ١۴٠٢، توسط نیروهای امنیتی در این شهر بازداشت شد. تا زمان تنظیم این خبر از دلایل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه عاطفه رنگریز اطلاعی در دسترس نمی‌باشد.

عاطفه رنگریز ۱۱ اردیبهشت‌ماه ١٣٩٨ همزمان با روز جهانی کارگر در جریان تجمع اعتراضی در مقابل مجلس شورای اسلامی به همراه چند فعال دیگر بازداشت شد و ابتدا شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست محمد مقیسه، عاطفه رنگریز را به ۱۱ سال و شش ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم کرد.  عاطفه رنگریز ۴ آبان‌ماه ۱۳۹۸ از زندان آزاد شد و حکم او و حکم برخی از فعالان کارگری و بازداشت‌شدگان روز کارگر، خردادماه ١٣٩٩ تحت عنوان «عفو» بخشیده شد.

کولبرنیوز

Next Post

عشق و انسانیت در فلسطین و اسرائیل، اسیر میان دو جریان مرتجع و جنایتکار

ج اکتبر 13 , 2023
به عنوان یک همجنسگرا و کوییر، در این روزها که خبر کشتار و جنگ بین حماس و اسرائیل در جریان است، نتوانستیم به یاد همجنسگراها، ترنس‌ها، دوجنسگراها و کوییرهای در نوار غزه و شهرهای اسرائیلی در معرض حمله نیفتیم.‌ به ویژه شرایط همجنسگراها و افراد ال‌جی‌بی‌تی‌کیوپلاس در نوار غزه تحت […]
telegram cloud photo size 4 5857316355374694475 y

You May Like