سراوان؛ تیراندازی نیروهای نظامی به موتورسیکلت یک سوختبر بلوچ

شامگاه روز پنجشنبه ۳۰ آذرماه ۱۴۰۲، نیروهای نظامی در منطقه مرزی کله‌گان در پی کمین در مسیر سوختبران به سمت یک موتورسیکلت سوختبر بدون ایست و هشدار قبلی تیراندازی کردند.

به گزارش کولبرنیوز به نقل از رسانک، به تک سرنشین این موتورسیکلت با نام “مصطفی” که از اهالی شهرستان شستون (سراوان) می‌باشد آسیبی نرسیده و توانسته از محل دور شود.

گفته می‌شود که نیروهای نظامی از فاصله نزدیک به قصد کشت به سمت این شهروند تیراندازی کرده‌اند که چند گلوله به باک موتورسیکلت برخورد کرده است.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.

کولبرنیوز

Next Post

کشته شدن یک سوختبر بلوچ در پی واژگونی خودرو

ش دسامبر 23 , 2023
روز چهارشنبه ۲۹ آذرماه ۱۴۰۲، یک سوختبر بلوچ در پی سقوط با خودرو تانکر، به دره‌ای در روستای زبری بُگ شهرستان سرباز باعث جان باخت. به گزارش کولبرنیوز، هویت این سوختبر «مرتضی محب زهی» فرزند بخشی، متاهل و دارای سه فرزند و اهل پهره احراز شده است. گفته میشود، مرتضی […]
شدن یک سوختبر بلوچ

You May Like