مهاباد؛ اشکان فهیم بە ٤٥ ماه حبس محکوم شد

اشکان فهیم، فعال ادبی و فرهنگی اهل مهاباد، از سوی شعبە اول دادگاه انقلاب این شهر بە ریاست قاضی دوستی بە ٤٥ ماه حبس و دو سال تبعید محکوم شد.

telegram cloud photo size 4 5879529281984511630 y

بە گزارش کولبرنیوز، اشکان فهیم، فعال ادبی و فرهنگی اهل مهاباد، از سوی شعبە اول دادگاه انقلاب این شهر بە ریاست قاضی دوستی بە اتهام “اجتماع و تبانی” بە ٤٥ ماه حبس و مجازات تکمیلی دو سال تبعید محکوم شد.

این حکم در حالی صادر شدە است کە آقای فهیم تمامی اتهامات مطرەحە علیە خود را رد کردە و دادگاه طی اقدامی غیر قانونی وکیل ایشان را از دسترسی بە دادنامەی وی منع کردە است.

لازم بە ذکر است، اشکان فهیم، دارای سابقە بیماری قلبی است و علی‌رغم آگاهی قاضی این پروندە از وخامت وضع سلامت و ضرورت رسیدگی پزشکی بە وی، همچنان از پذیرش وسیقە برای آزادی موقت جهت رسیدگی درمانی خودداری می‌کند.

همچنین گفتە می‌شود، آقای فهیم در زمان بازداشت در بازداشتگاه اطلاعات سپاه پاسداران در ارومیە، جهت اخذ اعترافات اجباری تحت شکنجەهای روحی و جسمی قرار گرفتە بود.

بامداد روز جمعه ۲۴ شهریورماه ١۴٠٢، اشکان فهیم بهمراه رضا اندیشە، توسط نیروهای امنیتی سازمان اطلاعات سپاه با توسل بە خشونت و ضرب و شتم شدید در منزل شخصی خود در میدان استقلال این شهر، بدون ارائه حکم قضایی بازداشت شدند.
روز چهارشنبە ٢٦ مهرماه ١٤٠٢، اشکان فهیم، از یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی در ارومیە به زندان این شهر منتقل شد.

رضا اندیشه نیز پس از یک ماه بازداشت، روز یکشنبه ۲۳ مهرماه ۱۴۰۲، به زندان مهاباد منتقل و پس از مدتی با قرار وثیقە موقتا تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

کولبرنیوز

Next Post

چابهار؛ کشته و زخمی شدن دو سوختبر بلوچ بر اثر سانحه رانندگی

ش دسامبر 16 , 2023
بر اثر واژگون شدن و آتش گرفتن یک خودروی سوختبر در شهرستان چابهار، دو سوختبر بلوچ کشته و زخمی شدند. به گزارش کولبرنیوز روز جمعه ۲۴ آذرماه ۱۴۰۲، در پی حادثه رانندگی یک خودرو لندکروز سوختبر در محور زرآباد به چابهار یک سوختبر در شعله‌های آتش جان باخته و یک تن […]
photo 2023 12 16 13 50 04

You May Like