معلمان شریف در زندان، آخوندهای مرتجع در کلاس درس

معلمان شریف در زندان، آخوندهای مرتجع در کلاس درس

photo 2023 02 23 20 59 01

نقش نوجوانان دانش‌آموز در انقلاب ژینا و صحنه‌های شورانگیزی از اعتراضات این نوجوانان طی ۵ ماه گذشته جمهوری‌اسلامی را بیش از پیش به فکر کنترل مدارس انداخته است. یکی از راه‌های پیش‌بُرد این سیاست اعزام هزاران طلبه‌ی جدید از حوزه‌های باصطلاح علمیه به مدارس سراسر کشور است. مطابق مصوبه مجلس شورای‌اسلامی ده درصد از کل استخدام‌ها در آموزش و پرورش باید از میان طلبه‌ها باشد.

حسین ملُانوری معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه، عصر روز گذشته در نشست با مدیر و معاونان حوزه علمیه استان بوشهر گفته است: «از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم و تغییر در حاکمیت، توجه بیشتری به حوزه علمیه صورت گرفته به همین جهت طی یک سال اخیر در عرصه‌های مختلف به ویژه در عرصه تبلیغ، کارها و اقدامات خوبی صورت گرفته است».

وی در ادامه گفته است: «در ابتدای سال بین هفت الی هشت هزار نفر از طلاب و روحانیون در طرح‌های تبلیغی شرکت داشتند، اما این آمار در حال حاضر به بیش از ۳۰ هزار نفر رسیده است که تقریباً ۵۰ درصد آن را طلاب برادر و ۵۰ درصد دیگر نیز طلاب خواهر می باشند». البته شمارە واقعی آخوندهای شاغل در آموزش و پرورش بسیار بیش از این تعداد است. این تعداد تنها جدیدترین استخدام‌ها در آموزش و پرورش را در بر می‌گیرد. آخوندها با عناوین و در اشکال مختلف در محیط‌های آموزش حضور دارند.

آخوندهای سیار، روضە‌خوانان، مُبَلغین مذهبی، طلبە‌ها، آخوندهای شاغل در دستگاە گزینش مراکز تحصیلی، آخوندهای مشغول در تدوین کتب مذهبی و بسیاری دیگر، بخشی از حضور نکبت‌بار آخوندها در سیستم آموزش و پرورش هستند.

در شرایطی کە معلمان بسیاری در زندان‌ها هستند، تعداد بسیار زیادی از آن‌ها اخراج شدەاند و برای بقیه معلمین شریف ده‌ها مشکلات‌کاری، اقتصادی و امنیتی فراهم کردە‌اند، این لشکر آخوندهای مرتجع و خرافە‌پرست مدارس کشور را اشغال کردەاند.

جدایی دین از دولت و از آموزش و پرورش یک اصل اساسی دموکراتیک در تعلیم و تربیت است. آخوندها و دستگاه مذهب دشمنی آشتی‌ناپذیری با علم و دانش، با تمدن و تجدد دارند.

حکومت‌اسلامی علاوە بر استخدام ده‌ها هزار آخوند بی‌سواد و وراج، رسانەهای حکومتی، شبکە وسیع مساجد را نیز برای ترویج خرافات و خصومت با دانش و علمِ بهره‌مند به کار می‌گیرد. بخش وسیعی از این آخوندها در عین حال در استخدام وزارت اطلاعات رژیم نیز هستند و شبکه‌ایی از جاسوسان این دستگاه امنیتی رژیم را تشکیل می‌دهند.
این آخوندها در مدارس جز تحمیل مذهب اجباری، حجاب اجباری، نماز و روزە اجباری، سرودهای اجباری، تحمیل شیوە زندگی اجباری، کار جاسوی برای رژیم را نیز انجام می‌دهند.

چرا باید جای معلمان شریف و مترقی زندان باشد و با اخراج و بیکاری روبرو شوند و بجای آن‌ها هزاران آخوند انگل و مرتجع استخدام شوند؟ هم‌چنان‌که زندان جای معلم نیست، مدرسه هم جای آخوند نیست. حکومت با استخدام آخوند در کنار رواج خرافات و مسموم کردن ذهن دانش‌آموزان با آموزش‌های ضد علمی دستگاە کنترل و جاسوسی را نیز در مدارس توسعە می‌دهد.

خواست آزادی معلمان زندانی و بیرون ریختن آخوندها از مدارس باید بە یک خواست عمومی و فوری تبدیل شود. با سرنگونی حکومت اسلامی بە زورگویی آحوندها و بە دخالت مذهب در آموزش و پرورش پایان خواهیم داد.

کولبرنیوز

Next Post

اشنویه؛ جلسه دادگاه هیمن شاهی فردا برگزار می‌شود.

ش فوریه 25 , 2023
فردا شنبه ششم اسفندماه ١۴٠١، جلسه دادگاه هیمن شاهی (کاروان شاهی) به اتهام «افساد فی‌الارض» در شعبه ۳ دادگاه انقلاب ارومیه برگزار می‌شود. به گزارش کولبر نیوز روز شنبه ۶ اسفندماه ١۴٠١، جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده هیمن شاهی (کاراوان شاهی) در شعبه ۳ دادگاه انقلاب اسلامی شهر ارومیه برگزار […]
photo 2023 02 24 21 57 10

You May Like