مسمومیت دانش‌آموزان دختر؛ گروه افراطی هزاره‌گر عامل مسمومیت سریالی مدارس است.

گروه اسلامی افراطی هزاره‌گر که مخالف تحصیل زنان است، عامل مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان دختر در مدارس قم و بروجرد است.

photo 2023 02 26 23 18 46

دادستان کل کشور بر عمدی بودن مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان دختر تاکید کرد، اما تاکنون خبری مبنی بر بازداشت شخص یا گروهی منتشر نشده است. و اعلام شده است که نهادهای قضایی و امنیتی در حال برسی دلایل این موضوع هستند.
مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان در مدارس دخترانه از قم شروع شد و حالا به بروجرد رسیده است. محمدتقی فاضل میبدی استاد دانشگاه و حوزه در گفتگو با خبرگزاری شرق اعلام کرده است که گروهی موسوم به «هزاره‌گر» پشتِ مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان هستند.

او در این مورد توضیح داده است که: «عمدی بودن این ماجرا واقعیت دارد. گفته می‌شود گروهی موسوم به هزاره‌گرا مسئول این مسمومیت‌های سریالی در مدارس هستند. این گروه‌ و تفکر معتقد است که دختران نباید درس بخوانند یا نهایتاً باید تا سوم دبستان درس بخوانند. این جریان یک جریان مذهبی و ضد مدرنیته است.»
محمد تقی فاضل میبدی همچنین به شرق گفته است که: «یک جامعه‌شناس که نمی‌توانم نامش را بگویم در قم پژوهشی در این زمینه انجام داده‌ و در جلسه‌ای این موضوع را برای برخی شرح داده‌است. در این تحقیقاتی که انجام داده به این نتیجه رسیده‌است که هزاره‌گراها این اقدامات را انجام می‌دهند. این مسمومیت‌ها اتفاقی نیست. این جریان شبیه طالبان هستند، گرچه طالبان اجازه نمی‌دهد دختران به دانشگاه بروند اما این گروه می‌گویند دختر نهایتاً تا سوم دبستان باید درس بخواند.

کولبرنیوز

Next Post

یک کولبر در مرز نوسود با شلیک مستقیم زخمی شد + ویدیو

د فوریه 27 , 2023
امروز دوشنبه ٨ اسفند ماه در پی حمله و تیراندازی نیروهای مرزبانی رژیم در مرز نوسود و منطقه کله‌بر یک کولبر به شدت زخمی شد. به گزارش کولبر نیوز در این حادثه یک کولبر با هویت “فردین رستم‌نژاد” ٢۵ ساله و اهل روستای شمشیر از توابع پاوه از ناحیه شکم […]
شدن کولبر نوسود

You May Like