مرگ یک کولبر اهل سردشت بر اثر ایست قلبی

یک کولبر اهل روستای “کانی سپی” سردشت که در حین کولبری در نوارمرزی هنگه‌ژال بانه دچار ایست قلبی شده بود، پس از شش روز بستری بودن در بخش ICU بیمارستان بوکان جانش را از دست داد.

image 43

به گزارش کولبرنیوز، روز جمعه ۲۷ مردادماه ١۴٠٢، حسن شریفیان کولبر اهل روستای “کانی سپی” از توابع شهر سردشت که در حین کولبری در نوارمرزی هنگه‌ژال بانه دچار ایست قلبی شده بود، پس از شش روز بستری بودن در بخش ICU بیمارستان بوکان جانش را از دست داد. بر اساس این گزارش حسن شریفیان در حین کولبری در نوارمرزی هنگه‌ژال بانه بر اثر فشار و استرس دچار ایست قلبی شده است و پس از انتقال به مراکز درمانی شهرها بانه و بوکان، سرانجام پس از شش روز دست‌وپنجه نرم کردن با مرگ روز جمعه فوت کرده است.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبر نیوز در ٦ ماە نخست سال ٢٠٢٣ میلادی، جمعاً ٦١ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ١١ کولبر معادل (%۱٨) کشته و ۵٠ کولبر معادل (%۸٢) نیز زخمی شده‌اند.از مجموع ۶١ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ۴۲ مورد معادل (%۶۹) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.

کولبرنیوز

Next Post

بازداشت زیبا قلیچ‌خانی، ‌شهروند اهل بیجار

ش آگوست 19 , 2023
روز پنجشنبە ٢٦ مردادماه ١٤٠٢، زیبا قلیچ‌خانی، شهروند اهل بیجار و از بازداشت‌شدگان خیزش انقلابی ژینا، بازداشت و بە کانون اصلاح و تربیت سنندج منقل شد. بە گزارش کولبر نیوز، روز پنجشنبە ٢٦ مردادماه ١٤٠٢، زیبا قلیچ‌خانی، شهروند اهل بیجار و از بازداشت‌شدگان خیزش انقلابی ژینا در سال ١٤٠١، پس […]
photo 2023 08 19 09 48 28

You May Like