محکومیت خبات فدایی فعال کارگری و هنرمند اهل سنندج به ۶ سال زندان

خبات فدایی فعال کارگری و هنرمند اهل سنندج، ساکن تهران که در جریان قیام ژینا دستگیر شده بود، توسط شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی ورامین به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد.

photo 2023 02 25 10 37 49

به گزارش کولبر نیوز، خبات فدایی ۳۹ ساله فعال کارگری و هنرمند اهل سنندج، ساکن تهران که در جریان دستگیری‌های گسترده اخیر روز شنبه دوم مهرماه ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی شهر تهران بازداشت و نهایتاً روز سه‌شنبه ۲۴ آبان‌ماه ١۴٠١ با تودیع قرار وثیقه موقتاً و تا زمان پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شده بود، توسط شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی ورامین به ریاست قاضی “اشکان رامش” به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد. بر اساس این گزارش این هنرمند کورد از بابت اتهام «عضویت در احزاب مخالف رژیم» به ۵ سال حبس و از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» به ۱ سال حبس تعزیری محکوم شده است که با اعمال ماده ١٣۴ قانون مجازات اسلامی ۵ سال آن قابل اجرا می‌باشد.

لازم به ذکر است که نامبرده در دوران بازداشت از حق دسترسی به وکیل محروم بوده است و در زمان دستگیری نیز وسایل شخصی او از جمله تلفن همراه و کتابخانه شخصی‌اش توسط نیروهای امنیتی مصادره شده است.

کولبرنیوز

Next Post

کارگران نیشکر هفت‌تپه اعتصاب کردند

ش فوریه 25 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it امروز شنبه ۶ اسفند ماه جمعی از کارگران نیشکر هفت‌تپه دست از کار کشیده و در مقابل ساختمان مدیریت شرکت دست به اعتصاب زدند. به گزارش کولبر نیوز این اعتصاب در اعتراض به عدم اجرای همسان‌سازی حقوق (طبقه‌بندی […]
نیشکر هفت‌تپه اعتصاب کردند

You May Like