قزوین؛ شناسایی بیش از ۲۹۰ کودک کار 

مدیرکل بهزیستی استان قزوین از شناسایی و پذیرش ۲۹۹ کودک کار در مراکز حمایتی از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا اواسط اردیبهشت‌ماه سال جاری خبر داد.

IMG 5512

به گزارش کولبرنیوز به نقل از هرانا، مدیر کل بهزیستی استان قزوین از شناسایی و پذیرش ۲۹۹ کودک کار در مراکز حمایتی خبر داد.

علی دهباشی در این خصوص گفت: «در سال گذشته ۲۸۵ کودک کار شناسایی شدند که از بین این کودکان ۹۴ کودک کار در مراکز شبانه‌روزی و ۱۹۱ کودک کار در مراکز روزانه حمایتی قرار دارند». وی افزود: تا اواسط اردیبهشت‌ماه سال جاری نیز در مراکز شبانه‌روزی چهار کودک و در مراکز روزانه حمایتی آموزشی ۱۰ نفر شناسایی و پذیرش شدند.

مدیرکل بهزیستی اعلام کرد که بین ۶۰ تا ۸۰ درصد آن‌ها غیر ایرانی به ویژه از تبعه کشور افغانستان هستند و همواره ارایه خدمت به این کودکان با توجه به این‌که تعدادی از آن‌ها فاقد کارت اقامت می‌باشند با چالش‌هایی روبرو است، در همین راستا بررسی تابعیت کودک در ساماندهی آن‌ها موثر بوده و احراز هویت کودک از طریق عکس برداری از عنبیه چشم به منظور ثبت اطلاعات تکراری، با دریافت اعتبارات ملی این سازمان تهیه می‌شود.

Next Post

سراوان؛ جانباختن دو کودک بلوچ در رودخانه

س مه 14 , 2024
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it دو کودک ١٠ و ٧ ساله بلوچ بر اثر غرق شدن در رودخانه مات‌کور شهرستان سراوان جانشان را از دست دادند. به گزارش کولبرنیوز روز دوشنبه بیست‌وچهارم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، دو کودک بلوچ در رودخانه مات‌کور سراوان غرق شده و جان […]
photo1715673273
Telegram Channel