عشق و انسانیت در فلسطین و اسرائیل، اسیر میان دو جریان مرتجع و جنایتکار

telegram cloud photo size 4 5857316355374694475 y

به عنوان یک همجنسگرا و کوییر، در این روزها که خبر کشتار و جنگ بین حماس و اسرائیل در جریان است، نتوانستیم به یاد همجنسگراها، ترنس‌ها، دوجنسگراها و کوییرهای در نوار غزه و شهرهای اسرائیلی در معرض حمله نیفتیم.‌ به ویژه شرایط همجنسگراها و افراد ال‌جی‌بی‌تی‌کیوپلاس در نوار غزه تحت تسلط جریان اسلامگرا و هموفوب حماس که همانند بقیه جریانات اسلامگرا و مذهبی، همجنسگرایی را مجازات می‌کند، ترنس‌ها را می‌کشد و کوییرها را محبور به پنهان کردن هویت خود یا فرار از سرزمین و خانه‌هایشان می‌کند؛ اشغالگری دیگر برای متفاوت بودن.

در همین فکر به یاد فیلم زیبای Out in the dark ، افتادیم که روایتگر عشق یک پسر همجنسگرای فلسطینی با پسری اسراییلی است که محبور به پنهان کردن هویت خود از خانواده مسلمان‌اش است. این فیلم به درستی چهره تلخ و جنایتکارانه جنگ و درگیری‌های جاری در اسراییل و فلسطین را از نگاه یک همجنسگرای فلسطینی «عرب مسلمان» نشان می‌دهد.

همجنسگراستیزی که توسط گروه‌های اسلامگرا به همجنسگراکشی و ترنس‌کشی رسیده است. دوست و رفیق کوییر فلسطینی این پسر فلسطینی که همدم و هم صحبتش است پس از افشای هویت و گرایش جنسی متفاوتش توسط گروه‌های اسلامگرای وحشی، سلاخی و کشته می‌شود.

از سویی سازمان جاسوسی اسرائیل نیز پسر فلسطینی همجنسگرا را مجبور به جاسوسی از خانواده و برادرش می‌کند و او را تهدید می‌کند که اگر از برادرش جاسوسی نکند، گرایش جنسی او را به خانواده‌اش لو خواهند داد تا هم‌چون دوست کوییرش کشته شود.

عشق، انسانیت و زندگی آرام و انسانی که حق هر انسان در جهان، خاورمیانه، اسراییل و غزه است نباید گروگان این دوگانه‌های ضدانسانی و مذهبی و ملی شود.

این فیلم نشان می‌دهد که داشتن یک‌ زندگی معمولی برای یک فرد همجنسگرا در غزه یا فلسطین دشوار است و گروه‌های اسلامگرای جنایتکار و هموفوب همچون حماس، جهاد فلسطینی و مانند آن تا چه حد به افزایش فضای امنیتی و نظامی توسط اسرائیل یاری رسانده‌اند و اگر این جریانات اسلامگرا به قدرت کامل برسند با کمال توحش و عقب‌ماندگی به سرکوب زنان، همجنسگرایان، ترنس‌ها و کوییرها، افراد بیخدا و آتئیست و انسان‌های آزادی‌خواه و برابری‌طلب خواهند پرداخت و طالبان، جمهوری اسلامی و داعش دیگری خواهند شد.

تشکل رنگینکمانان ایرانی

کولبرنیوز

Next Post

نهبندان؛ کشته شدن یک سوختبر بلوچ در پی خارک انداختن ماموران نظامی

ش اکتبر 14 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it ماموران نظامی مستقر در ایست بازرسی نهبندان، با انداختن خارک در مسیر حرکت یک دستگاه خودرو سوختبر کردند، باعث واژگونی خودرو و جان باختن یک سوختبر بلوچ شد. به گزارش کولبر نیوز، به نقل از حال‌وش، روز جمعه […]
photo 2023 10 14 10 53 48

You May Like