وضعیت نگران کننده بهنام موسیوند در زندان رجایی‌شهر کرج

خواهر بهنام موسیوند، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی‌شهر کرج،در هفتمین روز اعتصاب غذای این زندانی سیاسی، با انتشار مطلبی در توییتر از تداوم اعتصاب غذا و وضعیت وخیم برادرش خبر داد.

photo 2022 09 07 15 11 38
عکس بهنام موسیوند بە همراە خواهرش

به گزارش کولبر نیوز، دیروز سه‌شنبه پانزدهم شهریورماه ۱٤۰۱،خواهر بهنام موسیوند، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی‌شهر کرج، با انتشار مطلبی در توییتر نوشت:
خواهر بهنام موسیوند پس از ملاقات با بردارش در زندان رجایی‌شهر کرج، با انتشار پستی نوشت: ‏برادرم ‎بهنام موسیوند قادر به ایستادن و راه رفتن نبود و برای دیدن من با ویلچری شکسته او را نزد من آوردند.
‏برادرم ‎هم‌چنان با وضعیت وخیم و وجود خونریزی معده در اعتصاب غذا است و تا رسیدن به خواسته‌های قانونی‌اش یعنی بازگشت به زندان اوین و برخورداری از حق درمان آن را نخواهد شکست.

بهنام موسیوند روز چهارشنبه ۹ شهریورماه، در اعتراض به انتقال خود از زندان اوین به یکی از سلول‌های انفرادی زندان رجایی شهر کرج، دست به اعتصاب غذا زد. وی یک روز قبل از این واقعه، با ارائه یک نامه قضایی مبنی بر اعزام او به یکی از مراکز درمانی از بند خارج و همراه با ضرب‌و‌شتم به زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شد.
به نقل از هرانا: بهنام از بیماری‌های مختلفی رنج می‌برد و نیروهای امنیتی برای چندمین بار از اعزامش امتناع کرده بودند، صبح روز چهارشنبه مسئولان زندان با ارائه یک نامه قضایی مبنی بر اعزام او به یکی از مراکز درمانی، بهنام موسیوند را متقاعد به خروج از بند کرده و سپس همراه با ضرب‌و‌شتم به وسیله یک دستگاه خودرو ون، وی را به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند.

درخواست کمک و طلب استمداد مادر بهنام موسیوند از مدافعان حقوق بشر و جامعه بین‌الملل

بهنام موسیوند در تاریخ ۱۲ بهمن ماه ۱۳۹۶ توسط نیروهای امنیتی در منزل شخص‌اش بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. او در تاریخ ۲۸ اسفندماه ۱۳۹۶ با تودیع قرار وثیقه از زندان اوین آزاد شد.
بهنام موسیوند شهریورماه ۱۳۹۸ توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی “محمد مقیسه” از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور” به ۵ سال حبس تعزیری و از بابت اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به یک سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در مرحله تجدیدنظر توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عیناً تایید و به او ابلاغ شد. بهنام موسیوند نهایتاً در تاریخ ۲۵ خردادماه ۱۳۹۹ پس از حضور در واحد اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت و جهت تحمل دوره محکومیت خود به زندان اوین منتقل شد.

کولبرنیوز

Next Post

انتقال لیلا حسین‌زاده به بازداشتگاه نیروی انتظامی شیراز

چ سپتامبر 7 , 2022
لیلا حسین‌زاده فعال دانشجویی و زندانی سیاسی سابق ۶ روز پیش از بازداشتگاه وزارت اطلاعات شیراز موسوم به “پلاک ۱۰۰” به بازداشتگاه نیروی انتظامی شیراز موسوم به “سروش” منتقل شده است. به گزارش کولبر نیوز، امروز چهارشنبه ۱۶ شهریورماه ۱٤۰۱، امیر رئیسیان وکیل مدافع لیلا حسین‌زاده در حساب شخصی‌اش در […]
photo 2022 09 07 16 07 41

You May Like