سنندج؛ برگزاری مراسمی تولد سارینا ساعدی، از جانباختگان اعتراضات ۱۴۰۱ در گورستان بهشت‌محمدی

خانواده سارینا ساعدی، از جانباختگان اعتراضات مردمی شهر سنندج در سال ۱۴۰۱، از برگزاری مراسمی در سالروز تولد فرزند جانباخته‌شان در گورستان بهشت‌محمدی در تاریخ ۱۹ مهرماه ۱۴۰۲، خبر دادند.

photo 2023 10 06 13 49 11

به گزارش کولبر نیوز، خانواده سارینا ساعدی، از جانباختگان اعتراضات مردمی شهر سنندج در سال ۱۴۰۱، در پستی در اینستاگرام از برگزاری مراسم تولد فرزند جانباخته‌شان بر سر مزار وی در گورستان بهشت‌محمدی، قطعه ۱۲، در تاریخ ۱۹ مهرماه ساعت ۴ بعد از ظهر، خبر دادند.
این اقدام خانواده سارینا ساعدی در حالی است که در ماه‌های گذشته این خانواده تحت فشار و تهدید نهادهای امنیتی قرار داشته و اعضای این خانواده بارها احضار و بازداشت شده‌اند.

هاشم ساعدی، پدر سارینا ساعدی در تاریخ ۱۹ خرداد، بهمراه جمعی از خانواده‌های دادخواه شهرهای سنندج، دهگلان و دیواندره پس از حضور در مراسم جان‌باختگان خیزش انقلابی ژینا، در هنگام بازگشت در خروجی بوکان از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد. آقای ساعدی پس از ۱۲ روز با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت از زندان بوکان آزاد شد.
ایشان نهایتا، توسط شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری بوکان به اتهام «اخلال در نظم عمومی» به ۶ ماه و نیم حبس تعزیزی و ۴۰ ضربه شلاق محکوم شد.

لازم به ذکر است، در تاریخ ۲۳ شهریورماه ١۴٠٢ نیز معید ساعدی و ریزان ساعدی، برادر و خاله سارینا ساعدی از جانباختگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی شهر سنندج بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

سارینا ساعدی، نوجوان ۱۶ ساله، در تاریخ ۴ آبان در محله نایسر سنندج با ضربات باتوم نیروهای امنیتی به شدت مجروح شد و روز بعد به دلیل شدت جراحات در بیمارستان جان‌ باخت.

کولبرنیوز

Next Post

سقز؛ زخمی شدن یک کولبر با شلیک مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی + ویدئو

ج اکتبر 6 , 2023
روز چهارشنبه ۱۲ مهرماه ۱۴۰۲، یک کولبر، اهل سقز در نوارمرزی «بسطام» از بخش سرشیو با شلیک مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی، زخمی شد. به گزارش کولبر نیوز، روز چهارشنبه ۱۲ مهرماه ۱۴۰۲، یک کولبر اهل سقز، با هویت «فایق علی‌محمدی» در نوارمرزی «بسطام» از بخش سرشیو از توابع شهرستان سقز، با […]
IMG 2977

You May Like